Bodypump


Albertina
 Share

Recommended Posts

Jeg begyndte for et par uger siden på bodypump, som en del af mit mål om at tabe nogle kg. Valget faldt på bodypump, da jeg ikke i længden kan motivere mig selv til at træne med vægte på individuelt basis.

Er der nogen, der har haft positive oplvelser med bodypump eller er det "spild af tid"

Lad mig høre nogle meninger...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv dyrket bodypump i en periode, og var faktisk ret begejstret for den måde

undervisningen forløb og den manglende koreografi :), men man skal blot være opmærksom på at det ikke er det samme som at styrketræne.

Men da du skriver du gerne vil tabe dig, mener jeg absolut at bodypump er meget velegnet, da man får brugt en del energi på en time, og hvis du synes det er sjovere end at vægttræne så vil jeg gå efter det.

Krunsj

Link to comment
Share on other sites

Hej, og velkommen til MOL.

Jeg har kørt bodypump i godt et års tid med gode resultater idet jeg fik gode markeringer men ikke noget vægttab, hvilket heller ikke var målet. I starten trænede jeg meget intensivt, 4-5 gange om ugen. I dag kun 1-2 gange om ugen. Det er en kanon måde at få en full-body workout på og stemningen kan være ekstremt motiverende. Hvorvidt du taber dig af bodypump afhænger af mange ting men du "risikere" at få flyttet rundt på kiloerne. Det kan ikke undgås at det giver lidt størrer og mere markerede muskler men nogen bodybuilder bliver man dog ikke af det. Muskler vejer jo som bekendt mere end fedt.

Hvis der er mulighed for det, er kombinationen af bodypump og cardio, evt. umiddelbart efter, en god måde at få noget ud af to timer i centret. Ofte er der f.eks. Combat, Bodysted eller spinning i centeret. Specielt når målet er vægttab, fordi det kommer kun, hvis dit energiindtag er mindre end dit ditto forbrug. Hvis målet suverænt er vægttab tror jeg faktisk at ren cardio er bedst, f.eks. det førnævnte samt løb.

Held og lykke i centret og pas endelig på skader. De kommer hvis du lægger for hårdt ud. Teknik, teknik og teknik er de tre ting du skal være opmærksom på i Pump. Lyt til instruktøren.

Go' træning.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig

Jeg har haft både gode og dårlige erfaring med pump. Jeg endte med at få en albueskade af de mange gentagelser, så lyt til din krop, om det er for hårdt for dig.

Jeg vil også foreslå bodycombat :4boxing: som er supereffektivt - der får man virkelig forbrændt en masse uden at kede sig!

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Hvis målet kun er vægtab (fedttab går jeg ud fra), er det i princippet bedre med konditionstræning altså spinnig, aerobic eller step, helst i de versioner hvor pulsen virkelig kommer op. Timerne hedder for det meste noget med puls. Hvis du imidlertid har svært ved at motivere dig til cardio er pump et ok alternativ.

Husk at det er let ;) med hensyn til kalorie/fedt tab: Jo mere forpustet du er, og jo længere tid det varer, des bedre virker det. Hvis du kan lide pump fordi du ikke bliver særlig forpustet får du ikke pulsen højt nok op, og så er forbrændingen altså tilsvarende lavere!

Mvh

Q

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også foreslå bodycombat  som er supereffektivt - der får man virkelig forbrændt en masse uden at kede sig!

Snoopy: hørt !!!! (surprise....not ?) :tongue:

:lol: ...mon jeg prøver at få flere folk til at opdage det fede ved bodycombat... :4whistling: :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

Snoopy: ja, tror jeg... men måske andre er ligeså "bange" for at gå igang, som jeg var.. jeg blev selv "sparket" ind til en time ... efter ½ års tilløb.... :lol: :lol:

kan kun sige.. der er ikke noget at være bange for ! det er ubeskriveligt fedt.

Men spørgsmålet gik på pump, som jeg iøvrigt også selv går til, med ujævne mellemrum og bruger det som styrketræning... (fordi styrketræning finder jeg en smule kedeligt).. det er sjovere til pump... og så får man det hele gjort...

Men bruge pump til vægttab, må jeg nok sige desværre, det synes jeg ikke ! der skal cardio ind over :devil::bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share