Styrketræning, væfttab og øl


dalle
 Share

Recommended Posts

Har lige været to måneder i østrig og har derfor ikke trænet.

Nu hvor jeg er kommet hjem vil gerne styrketræne igen, men også tabe mig. Kan jeg godt lave fuld styrketræning 2-3 gange i ugen og så løbe de andre dage? eller skal jeg skære lidt i styrketræning?

I weekenden er jeg som regel i byen. Hvor meget betyder alkohol for min træning. Er det evt. ligemeget om jeg drikker 6 øl eller 12 øl?

Link to comment
Share on other sites

Det er helt klart en dårlig ide at drikke hvis du vil have fremgang i din træning.

Men når det er sagt skal jeg måske lige sige at jeg selv får en del i weekenden. Pt er jeg ved at være færdig med et 2 måneders program, og har lavet ok fremskridt selvom jeg da har været fucking stegt i et par weekender.

Men jeg er nu ikke i tvivl om at jeg havde fået mere ud af det hvis jeg havde taget en slapper.

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: Alkohol har en enorm betydning for træningen, for at gøre det pædagogisk vil jeg lige sætte det op i punktform:

- Der er tale om mange "tomme" kalorier. Jeg drak f.eks. 0.5l vodka i lørdags - det er

1500Kcal. Nu er jeg på diæt og indtager dagligt 1300Kcal!

- Alkoholen skulle efter sigende øge din østrogen produktion - og det giver den forkerte slags

bryst :lol:

- For nogle er det stærkt ødelæggende for næste dags træning - hvis de overhovedet kommer afsted

- Nogle spiser også masser af grillsnask dagen der på - og du ved du jo er skidt ;)

- Alkohol hæmmer også proteinsyntesen

Her er par punkter af hvad jeg lige kan komme på! Ret markant faktisk. Men man skal dog stadig huske på at :beerchug: tur er super sjovt :w00t: :lol: :tongue: :lol:

Jakkedrengen :bigsmile:

:beerchug::beerchug::beerchug::beerchug::beerchug::beerchug::beerchug::beerchug::beerchug:

Link to comment
Share on other sites

jeg kender bare dit problem så godt.

jeg har desværre en lille øl mave fra før jeg begyndte min træning,

men jeg ved bare ikke hvordan man får den væk...

Er det bedst når man skal fjerne fedtet på maven, at:

1. Tage så mange reps. at mave bøjninger som jeg kan, med små træk vejret pauser :)

2. Prøve med tung belastning, ved at holde en vægt på brystet.

Eller noget helt andet?

Hvad giver f. eks. bedst en sixpack?

Link to comment
Share on other sites

TJ har før skrevet indlæg vedr. alkohol og træning.

Så vidt jeg husker var hovedpointerne at man sagtens kan drikke og træne seriøst samtidig. Det vigtigste punkt var at man skal huske at få væskedepoterne godt fyldt op, enhver ved at ens fysiske ydeevne falder markant når man er dehydreret. Det samme gælder for egentligt mad.

Så rent praktisk gælder det om at lave en kebab-crawl på hver til og fra byen. Og gerne masser af sodavand oveni. + en ordentligt omgang wasser når man kommer hjem. En multivitaminpille kunne jeg ikke forestille mig skulle forværre situationen.

Rent styrkemæssigt skulle det vist ikke have den store betydning.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Er det bedst når man skal fjerne fedtet på maven, at:

1. Tage så mange reps. at mave bøjninger som jeg kan, med små træk vejret pauser :)

2. Prøve med tung belastning, ved at holde en vægt på brystet.

Eller noget helt andet?

Hvad giver f. eks. bedst en sixpack?

1: Der har du den største skrøne indefor træning!!!

Man kan ikke træne fedtet væk på maven med mavebøjninger. Der skal cardio til og en sund kost for at det lykkes. Selvfølgelig forudsættes det at du har six-packen derinde et sted :lol:

2: Tung, eller ingen belastning. Der gælder de samme regler for mavetræning som alle andre muskelgrupper. Så tilpads vægten alt efter om du ønsker styrke eller vækst.

Jakkedrengen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share