Weightgainer - en god måde at tage på?


TinePingvine
 Share

Recommended Posts

Jeg er meget høj og tynd (1.74 cm høj og 47 kg) og har altid været det, men jeg har tabt 3 kilo på det sidste halve år, og nu vil jeg altså virkeligt gøre noget for at tage på. Så jeg er begyndt at styrketræne og jeg hører om weightgainer som får en til at tage på og få større muskler.

Men er det nu også en god ide? og er der nogen der har gode erfaringer med weightgainer?

Link to comment
Share on other sites

Weightgainer er en nødløsning, da de typisk vil give en ret høj insulin respons pga. det letoptagelige protein og de hurtige kulhydrater (typisk maltodextrin).

Denne høje insulin respons er god efter træning, men ellers er den ikke ønskelig helbredsmæssigt.

Derudover mangler weightgainer også naturlige vitaminer, mineraler, sundt fedt, fiber og phytokemikalier som findes i forskellige fødevarer.

Weightgainer kan være en nem måde at øge kcal indtaget på. Men du behøver ikke en særlig stor volumen mad når du vejer 49kg. Almindelig kost skulle være rigligt, du skal bare soise mere end du har lyst til. Hver dag, hvert måltid uden undtagelse.

Alle dine måltider er vigtige, prøv at spise hver 3 timer. Den første time efter træning er kritisk. Få noget protein og kulhydrat inden for denne periode -mange herinde har fået gode resultater med ganske almindelig cacaomælk -prøv at søge på Matilde så skal du få at se :)

Hvis du vil være helt sikker på at tage på skal du til at tælle kcal og holde regnskab. Der findes et udemærket regneark i artiklerne på Getbig.dk.

Hvis du syntes det er for besværligt, så bare ÆD ÆD ÆD. Hvis ikke detter virker så begynd at tælle, og du vil være sikker på at du får nok kcal, det er typisk en "eye opener" man spiser mere uregelmæssigt og mindre end man tror!

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er weightgainer spild af penge.

Det der er dyrt når man køber en form for protein pulver er PROTEINER.

Det er meget dyrt pr. gram protein.

Jeg ville købe det der er billist pr. g. pritein og selv blande det med noget.

Der skal man lige være sikker på at der ikke er noget i man ikke kan tåle.

Men det er ikke nødvendigt med pulver, mad er bedre, men det er nemt med pulver.

Der er sikkert mange der kan hjælpe med hvad der ville være best at blande det med.

Det beste sukker og olie........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share