14-dages turbo-program?


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Jeg er færdig med mit HST program, og vil ikke starte et nyt program op før efter påske.

Jeg tænkte om nogen havde et eller andet godt program, evt incl kostplan som kunne prøves på de 14 dage der er til ferien? 14 dage er jo ingen tid, men måske nogen af jer har en god ide til noget man kunne få lidt ud af på den tid aligevel.

Jeg træner for styrke og vægttab. Om programmet isolerer det ene eller det andet er underordnet.

Link to comment
Share on other sites

Tja som du selv skriver, så er 14 dage jo ikke meget til et nyt program !

Jeg ville nok gøre en af følgende ting:

1. Fortsætte mit HST program

2. Hvis du allerede nu har en ide til dit kommende program, ville jeg bruge disse 2 uger til et par forberedende uger, hvor du laver nogle småtests i de forskellige øvelser for at finde startvægt !!!

3. Hvis dit kommende program er noget i stil med HST, skal du jo alligevel holde hvilepause og bør derfor træne minimalt.

Så et decideret nyt program, ville jeg ikke træne !!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fungerer selv godt med at være kreativ og køre en 'løs' stil med min træning imellem mine fastlagte programmer. Det minder mig om at det, man har lært af at køre en fatslagt struktur kan implementeres instinktivt. Desuden giver det mulighed for at prøve nogle lidt mindre regelrette ting af, sådan som enarmskabel-ting, static holds, dropsets osv. Det er jo nødvendigt at holde sig til rugbrødsrutinen hvis man vil se noget fremgang, men lidt champagne skal også til...Hey hvorfor ikke se hvor pumpet dine lats egentlig kan blive, hvis du går udelukkende efter det? Eller hvor vilde doms du kan få i dine side-delts. Eller noget tredje.

husk at have det sjovt, ydmygst.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg tror egentlig jeg vil prøve at bruge de 14 dage på at skabe det perfekte HST program til efter ferien. Målet er at være max smadret efter hver gang træning, så det vil sige at vi skal have fat i noget med 3 sæt pr øvelse, og en hel masse forskellige øvelser. Det kommer naturligvis til at tage noget tid nede i centeret, men det er nu ok.

Vil forsøge mig med flg øvelser i eftermiddag, og se om det er nok til at smadre mig. Går efter en belastning på ca 95% af max, for lige at teste hvor hårdt det bliver. For at starte et sted kører jeg 3*10 (måske 15) reps.

Hvis nogen skulle bemærke nogen muskelgrupper som jeg mangler her må i meget gerne kommentere.

Øvelser

Squat

Knæ-extensioner

Bænkpres, opvarmning

Bænkpres

Dødløft

Pull-ups

Dips 3*10 reps fast

Seated rows

Triceps (typen ved jeg ikke helt endnu)

Biceps curls (muligvis preacher)

Skulderpres

Mavebøjninger

Rygstrækninger

Læg

Jeg ved i øvrigt godt at knæ-extentioner er overflødige når jeg også squatter, men jeg kan godt lide dem, så de bliver. Basta ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share