De forste erfaringer+stupide sporgsmaal.


ThomasHolland
 Share

Recommended Posts

Hej alle MOL' ere

Nu har jeg saa et par dage kaempet med at faa den famose kostplan til at spille. Det er svaere end man tror umiddelbart, men omvendt laerer man hurtigt som begynder. Jeg tror den er der nu. Tak til "Jakkedrengen"...jeg lod mig inspirere af hans plan.

Mine forste indtryk efter smaa 2 uger med vaegttraening er flg:

-Der skal godt nok rykkes en del i kassen, hvis man skal hive sig over de 3000 Kcal om dagen, ihvertfald i forhold til hvad jeg tidligere har indtaget af fode :blink:

-Det kraever alligevel en god selvdiciplin der her..

-Efter nogle dage paa kostplan udvikler ens krop sig til "Energi-bomben fra helvede x 8"

Man gaar simpelthen og foler man bruger alt for lidt energi, og har dagligt tilbagevendende fantasier om styrketraening. -Det virker til gengaeld meget stimulerende paa ens lyst til traeningen..

Hvis nogle ligger inde med viden i komprimeret form har jeg lige nogle enkelte sporgsmaal.

-Jeg elsker kaffe, men jeg laeste et interview med en IBBF pro, der sagde at han ikke drak kaffe under saesonen. Hvad skyldes det?. Kan det vaere fordi kaffe saetter maven under "pres", eller hvad er grunden.. <_<

-Alkohol!. En ven, der selv har traenet meget, kunne fortaelle at "En bytur odelaegger en uges traening". Er det saa slemt?

-Jeg kan desvaerre kun traene, ja, 2 gange om ugen. Mit center er lukket fra Fredag til Sondag. En fuldstaendig taabelig disposition, men som jeg tidligere har beskrevet har fitness ufatteligt ringe vilkaar hernede(Holland). Kommentarer til det modtages ogsa gerne..

God traening til jer alle :w00t:

"Ah, gud!..Han lofter jo 500 kg i baenkpres!!!"

Link to comment
Share on other sites

-Jeg elsker kaffe, men jeg laeste et interview med en IBBF pro, der sagde at han ikke drak kaffe under saesonen. Hvad skyldes det?. Kan det vaere fordi kaffe saetter maven under "pres", eller hvad er grunden.. <_<

Jeg tror ikke at kaffe i mådeholdende mængder på nogen måde indvirker på din ydelse. Måske endda tværtimod, da koffein jo generelt giver et "energi-boost". Dog mener jeg ikke at jævnlig kaffedrikning kan medføre dette "boost" idet man vænner sig til det og ikke kan opnå den fordel. Bemærk bl.a. at det anbefales IKKE at drikke kaffe et par dage, hvis du vil have nogen effekt af f.eks. koffeinholdige energitilskud. Til gengæld er kaffe voldsomt vanddrivende, så dehydrering kunne blive et problem. Jeg render på toilette 2-3 gange i timen, hvis jeg drikker for meget kaffe på kontoret.

Link to comment
Share on other sites

Til gengæld er kaffe voldsomt vanddrivende, så dehydrering kunne blive et problem. Jeg render på toilette 2-3 gange i timen, hvis jeg drikker for meget kaffe på kontoret.
Sååå voldsomt vanddrivende er kaffe heller ikke. Fra min tid i hjemmeplejen, erindrer jeg at anbefalingen til de ældre var at kaffe the og cola kun talte for det halve. Dvs. Når de ældre forsøgte at komme op på 1,5-2l vand talte kun for det halve i dagens samlede væskemængde.

Der er dog også andre negative elementer ved koffein indtag: det forværrer akut din insulin sensitivitet. Hvad betyder så det? Dårligere optag af kulhydrat og protein i muskelcellerne.

Om det har nogen betydning for mennesker der træner regelmæssigt og dermed forbedrer insulinsensitiviteten?

Det er der ingen der ved: men eksperimenter evt. med hvordan det påvirker dig, med/uden koffein, med henblik på ovenstående.

-Jeg elsker kaffe, men jeg laeste et interview med en IBBF pro, der sagde at han ikke drak kaffe under saesonen. Hvad skyldes det?. Kan det vaere fordi kaffe saetter maven under "pres", eller hvad er grunden.. 

IBBF pro's er så stop fyldt med steroider og har mutant gener, så det er ikke hos disse overdopede mutanter du skal hente din viden..

Link to comment
Share on other sites

Hej alle MOL' ere

Nu har jeg saa et par dage kaempet med at faa den famose kostplan til at spille. Det er svaere end man tror umiddelbart, men omvendt laerer man hurtigt som begynder. Jeg tror den er der nu. Tak til "Jakkedrengen"...jeg lod mig inspirere af hans plan.

Det var så lidt - glad for jeg kan hjælpe ;)

Mine forste indtryk efter smaa 2 uger med vaegttraening er flg:

-Der skal godt nok rykkes en del i kassen, hvis man skal hive sig over de 3000 Kcal om dagen, ihvertfald i forhold til hvad jeg tidligere har indtaget af fode :blink:

Ja man bliver faktisk lidt overrasket.

Har du udregnet dit ligevægtsindtag så du ved hvormange Kcal du skal have???

-Det kraever alligevel en god selvdiciplin der her..

-Efter nogle dage paa kostplan udvikler ens krop sig til "Energi-bomben fra helvede x 8"

Man gaar simpelthen og foler man bruger alt for lidt energi, og har dagligt tilbagevendende fantasier om styrketraening. -Det virker til gengaeld meget stimulerende paa ens lyst til traeningen..

Jeg har det præcis på samme måde. Jeg er fuldstændigt oppe og køre inden, under og efter min træning :devil: Det er den BEDSTE følelse

Hvis nogle ligger inde med viden i komprimeret form har jeg lige nogle enkelte sporgsmaal.

-Jeg elsker kaffe, men jeg laeste et interview med en IBBF pro, der sagde at han ikke drak kaffe under saesonen. Hvad skyldes det?. Kan det vaere fordi kaffe saetter maven under "pres", eller hvad er grunden.. <_<

-Alkohol!. En ven, der selv har traenet meget, kunne fortaelle at "En bytur odelaegger en uges traening". Er det saa slemt?

Alkohol hæmmer testosteronproduktionen og starten østrogen i stedet og det giver den forkerte slags bryst :lol: Ud over det tekniske er der motiveringen i det - mange har svært ved at træne og få spist ordenligt dagen der på. Sidst men ikke mindst er der tale om mange "tomme" Kcal hvilket man ikke kan sige er positivt når nu du er begyndt at spise ordenligt :lol:

-Jeg kan desvaerre kun traene, ja, 2 gange om ugen. Mit center er lukket fra Fredag til Sondag. En fuldstaendig taabelig disposition, men som jeg tidligere har beskrevet har fitness ufatteligt ringe vilkaar hernede(Holland). Kommentarer til det modtages ogsa gerne..

God traening til jer alle :w00t:

"Ah, gud!..Han lofter jo 500 kg i baenkpres!!!"

Hvad betyder det???

Link to comment
Share on other sites

Ja, den der med at det hæmmer testo og øger østrogen har jeg også læst et par steder.

Jeg er (desværre) ikke seriøs nok med min træning til at jeg vil droppe byturene, så jeg holder strengt på at træne mandag-onsdag-fredag, sådan at jeg kan tillade mig at tage nogen genstande i weekenden uden at skulle op og træne næste dag. Nu er det naturligvis heller ikke hver weekend jeg får sprit, og på weekender hvor jeg ikke er i byen plejer jeg at tage ned og træne.

Så mit tip er egentlig bare at du skal sørge for at planlægge din træning i uger hvor du vil en tur i byen, på den måde minimerer du i det mindste "skaden".

Link to comment
Share on other sites

Til Jakkedrengen:

Jeps, Mit ligevaegtsindtag var det forste jeg beregnede, bagefter satte jeg mig saa til at finde ud af noget at spise. Mit Break-Even indtag skulle ligge paa 2300-deromkring kcal om dagen, men jeg kan forstaa at formlen ikke er praecis altid. Lige nu vil jeg anslaa at jeg spiser gennemsnitligt omkring 3200 kcal om dagen, jeg har ikke min log her paa kontoret, saa det er udelukkende paa hukommelsen. Faktisk tror jeg jeg spiser lige i underkanten, men har alligevel taget snart 1,5 kilo paa saa noget sker der da.

-Jeg savner generelt Danske fodevarer. Nogle vil mene at der ingen forskel er, men det kan jeg love at der er. Rugbrod f.eks er et godt eksempel. Det kan skaffes i de fleste supermarkeder, men smager som det det er, en billig efterligning. Paalaeg magter de heller ikke at fremstille. Uinspireret, kedeligt, og smagslost. Mange varer mangler ordentlig maerkning, og det er til at blive idiot af. Prov lige at GAETTE indholdet af en sandwich :angry: . Saet pris paa Danmarks hoje standarder, de er svaere at leve uden..

-I mit "center" er man "body-builder" hvis man lofter dumbbells paa mere end 22 kilo, (Jammen, det sagde de..) Derfor ER der ingen paa mere end 22 kilo. Motions-fundamentalister af vaerste skuffe. Det eneste der mangler er Adidas-fritidssaet model '85 i gront og svedebaandet.

-Jeg har 6 uger tilbage, og jeg glaeder mig til DKs frodige centre hvor man er svaekling hvis man lofter 22 kg.. :tongue:

-Jeg havde mine mistanker om kaffe, (kan ikke huske hvem der svarede :( )men siden ingen teori er paavist grundigt nok tror jeg bare jeg skaerer lidt ned.

-Alkohol, well. Mine scorechancer foroges markant uden alkohol, idet jeg paa rekorttid mister evnen til samtale. Saa det giver sig selv.

Jeg skal nok snart faa lavet den log..

god traening!!! :w00t:

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Devious Builder skrev:

"Kan ikke umildbart se det fornuftige i det de siger i dit center om de håndvægte.. "

Nej :lol: , det kan jeg heller ikke. Det kan ingen, udover dem selv, tror jeg.

Det er ikke baseret paa nogen traeningsmetode. Det er udelukkende en politik de har valgt. De er meget bevidste om at vaere for motionister, og den opgave klarer de jo fint.. :angry:

-Deres holdning er indiskutabel: Alt over 22 kg er tungt, og her lofter vi ikke tungt.

-Kan ikke rigtigt aendre deres mindset, selvom jeg har forsogt flere gange..

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share