Hvilken effekt har et par genstande.


humseper
 Share

Recommended Posts

Vi kan godt blive enige om at det er dumt at drikke sig stiv hvis man gerne vil skabe optimal muskelvækst. Men hvad med et par enkelte genstande en gang imellem. Ifølge undersøgelser skulle det jo være direkte livsforlængende at snuppe et par genstande, men hvordan er det i muskelvæksthenseende? Forringer et par genstande ens muskelvækst eller kan det ligefrem øge ens muskelvækst at snuppe en pils i ny og næ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror næppe, at du vil kunne mærke nogen forskel. Som du selv nævner det, skulle der være sundhedsfremmende egenskaber ved et enkelt glas i ny og næ! Tror dog ikke, du skal regne med en eksplosiv fremgang i muskelmasse, fordi du drikker et par genstande om ugen!

I øvrigt er det (som man nok kunne sige sig selv) ikke særlig smart, at samle ugens genstande på en aften. Desværre :lol:

Branderten er farligere end hyggevin

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker jævnligt, også i perioder hvor jeg træner meget, og har da stadig haft ok fremgang, både i cm og vægt. Så det er muligt at vokse.

Men jeg har da længe overvejet at tage en periode helt uden alkohol, for lige at se hvor meget forskel det gør.

Primært tror jeg problemet er at der går nogen dage før man er helt på toppen igen, og det er der som skader træningen. For jeg kan da til tider drikke mig kanon lam, og så kan det godt være man stadig ikke er på toppen mandag selvom det var om fredagen man drak.

Men livet skal også leves :-)

Link to comment
Share on other sites

For jeg kan da til tider drikke mig kanon lam, og så kan det godt være man stadig ikke er på toppen mandag selvom det var om fredagen man drak.

Hvis jeg fik så slemme tømmermænd gad jeg godt nok ikke drikke! Det må da være et seriøst vink med en vognstang om at din krop VIRKELIG ikke har godt af drikkeriet!

Link to comment
Share on other sites

Man skal vel også tænke på: tømmermænd er måske ikke lige det, der skaber den største ædelyst dagen efter en hård træning, og hvis man endelig tvinger noget ned. sååååå..... jaaaa... :puke2:

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

For noget tid siden var der en tråd på MOL, hvor det blev diskuteret, at et forsøg havde vist, at en enkelt genstand eller to kunne øge ens testosteronniveau. Det blev selvfølgeligt hurtigt en opfordring til at en udvidet "3. halvleg" :lol:

Prøv at søge lidt, så finder du den nok (det kan også have været på Getbig's forum...)

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker da også af og til, det vil jeg ikke give afkald på. Men jeg kan godt se at det ødelægger den efterfølgende dag dokumenteret i tal.

Har kun kunnet indtage 1500 kalorier i dag, og det har været fortrinsvis yoghurt og skummetmælk.. :D

Link to comment
Share on other sites

For jeg kan da til tider drikke mig kanon lam, og så kan det godt være man stadig ikke er på toppen mandag selvom det var om fredagen man drak.

Hvis jeg fik så slemme tømmermænd gad jeg godt nok ikke drikke! Det må da være et seriøst vink med en vognstang om at din krop VIRKELIG ikke har godt af drikkeriet!

Hallo smarte, jeg siger jo ikke at jeg stadig har tømmermænd mandag, men at jeg ikke er på toppen igen før nogen dage efter. Der er lavet ganske mange undersøgelser om emnet, som viser at det her er noget der gælder for alle. Indtager du en god mængde alkohol, så vil dine præstationer ikke være 100% før adskillige dage senere, 4-5 dage tror jeg vidst. Så effekten af alkohol rækker meget længere end bare den periode du har tømmermænd.

Så drikker man hver fredag-lørdag, så vil du stort set kun kunne træne 100% om torsdagen, da din krop i resten af tiden vil være påvirket af dette.

Dette link forklarer lidt om det, men jeg kunne desværre ikke finde noget som også sætter en tidslinie på http://www.coloradowrestling.com/training/tip_10_02_02.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share