Krampe


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Jeg synes efterhånden tit jeg er begyndt at få krampe. - Altid sidst på et træningspas når jeg er ved at være godt bombet, men i øvrigt også når jeg arbejder hårdt (hvilket er sjældent ;-) )

Umiddelbart skulle man jo tro at det havde noget med vædskemangel at gøre, men jeg har godt styr på indtaget, så jeg tvivler på at det er årsagen.

Nogen som kunne forklare mig hvad krampe skyldes, og som evt har et par råd til at forebygge det.

Det er jo ikke noget som forhindrer træning overhovedet, men kunne man helt undgå det ville det naturligvis være optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft en del problemer med krampe i den ene fod. Altid når jeg skulle støtte en der køre bænkpres med håndvægte. Så krampede den ene fod, det må også have noget at gøre med uvandt muskel stilling.... Eller noget.

Jeg har ikke haft det i et års tid, ved ikke hvorfor det er stoppet..

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg er begyndt at få det vildt tit i låret når jeg kører dips eller chins :blink:

Så ofte bliver jeg sq nødt til at stoppe, fordi det gør så nas i låret, det er pisse iriterende..

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever personligt, at udstrækning har en ganvlig effekt.

Om det virker for dig, skal jeg ikke kunne sige. Udstrækning og effekten deraf er jo meget diskuteret, og man skal passe på med hvad man siger og konkluderer mht. det.

Det værste er dog, at få krampe under en af de tunge øvelser. Jeg har prøvet, at få krampe i min højre lægmuskel under tungt bænkpres engang. Mærkeligt nok, kom stangen en del hurtigere op, end normalt. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share