2 split program


wasabi
 Share

Recommended Posts

Hey MOL..

I øjeblikket kører jeg et 2 split 4 gange om ugen. Kunne godt tænke mig at høre folks meninger vedr. mit program, om der skal rettelser til el. ligende..!?! (også mht. sæt/reps). Altså en såkaldt effektivisering af programmet.. :)

*Mandag/torsdag:

BEN

-Squat

-Legextension

-Straight leg deadlift

-Standing calf raises

RYG

-Chinups/pulldown (Chinups hvis kræfterne er der på dagen)

-Cable rowing

-Bend over rowing

BICEPS

-Curl stående

-Dumbbell incline curl

(hvis jeg har overskud kører jeg en Lying leg curl under BEN, og en Scott curl under Biceps)

:superman:

*Tirsdag/fredag

Bryst

-Bænkpress

-Incline dumbbell pres

-Flyes

Skulder

-Dumbbell skulderpres

-Cable laterals raises

-Dumbbell laterals raises

TRICEPS

-Triceps pushdown

-Lying triceps extension

MAVE/LÆND

(kører nogle gange mave 3 gange/ugen)..!! <_<

Jeg kører 3/4 sæt af 8 reps i hver øvelse, dog kører jeg en ca 6 sæt i min Standing Calf Raises, da det jo er den eneste øvelse jeg har med hvor jeg primært aktiverer min leg, med en plantar/dorsal fleksion.. :angry:

Men jeg ville som sagt være rart hvis der var en som havde en indvænding vedr. programmet..!?!

Wasabi

Link to comment
Share on other sites

Der kunne sagtens laves en del tilrettelser, som teoretisk set ville være bedre, men hvor ændre noget som virker (godt)?! Hvis det altså gør det...

Har kun kørt det i en uge, derfor ville jeg lige høre om der var noget jeg kunne gøre bedre, inden jeg kommer alt for godt i gang... ;)

Wasabi

Link to comment
Share on other sites

Der kunne sagtens laves en del tilrettelser, som teoretisk set ville være bedre, men hvor ændre noget som virker (godt)?! Hvis det altså gør det...

Har kun kørt det i en uge, derfor ville jeg lige høre om der var noget jeg kunne gøre bedre, inden jeg kommer alt for godt i gang... ;)

Wasabi

Prøv at køre det lidt længere så.

Men skal man sige noget, så har du mange øvelser som overlapper hinanden. Flyers er stort set ikke nødvendigt, ligesom 2-3 øvelser til triceps/biceps hellere ikke er, men der sker nok hellere ikke det store ved at inkludere dem alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo evt eksperimentere med at køre hele programmet som superset 

Jeg regner med det næsten ville være for svært i centeret, skulle løbe mellem squat og legextension feks. eller pille kilo af og på, mellem squat og dødløft, men måske med ryggen, og nogle af de andre muskelgrupper..

Wasabi

Link to comment
Share on other sites

Anstændigt program, alt efter hvad dine styrker/svagheder/mål er, det får du ike rigtigt nævnt.

Nej det er også rigtigt, for det ville nok tage en evighed, men jeg skal først og fremmest gang i lidt mere hypertrofi.. ;)

Vejer 73 kilo, med en fedt% på 12,3 (fik lige målt den i dag)... :thumb_down:

Men jeg vil godt op og veje 77 eller der omkring.. :bigsmile:

Men ja det er jo også kosten der tæller så..., men den skulle jeg have nogenlunde styr på... ;)

Wasabi

Link to comment
Share on other sites

Nej det er også rigtigt, for det ville nok tage en evighed, men jeg skal først og fremmest gang i lidt mere hypertrofi..    Vejer 73 kilo, med en fedt% på 12,3 (fik lige målt den i dag)...

He he :lol: . Et godt tip fra en der har set det 100gange før: Hvis du vil have en 6pack og blive stor på samme tid, ender du et eller endet sted midt imellem. Utilfreds!

Spis gode fødevarerkilder, og få banket dit kcal indtag op. Det kan være du ryger helt op over 15% GISP :o Med en del mere masse end du startede ud med og med fornuftig diæt og træning kan holde på al din masse og trimme fedtet af bagefter.

Hvis du derimod prøver at blive stor og lille(markeret) på samme tid ender du med en kropsvægt på 74-75kg og en fedtprocent på 12 om et år.

Ikke tilfredstillende!

For at opsumere: din største svaghed pt er sandsynligvis frygten for nok mad!

God æder :D

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

For at opsumere: din største svaghed pt er sandsynligvis frygten for nok mad!

God æder

Du har bare helt ret der, men jeg arbejder på sagen, så jeg håber der sker noget....en dag.... :lol:

Men tak for hjælpen og de seriøse indlæg, jeg er taknemmelig... ;)

Wasabi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share