Træningsprogram til piger


dalle
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har (i en brandert) lovet at hjælpe en pige med et styrkeprogram. Hun ønsker at tabe sig, hvilket hun gør via spinning, men hun vil også gerne har lidt fastere muskler. Kan hun bare bruge samme program som mig? Jeg kører et full-body program med kun seks gentagelser i hvert sæt. Er det for lidt for en pige? Tråde til andre steder er også fint.

Link to comment
Share on other sites

Piger har de samme muskler som mænd, og kan derfor fint træne efter de samme programmer. Men hvis hun ikke er vant til at styrketræne, vil jeg nok køre lidt tilvænningstræning først, dvs omkring 2x15 gentagelser.

Efter nogle måneder kan hun så begynde at tage færre gentagelser med tungere vægt.

Link to comment
Share on other sites

Piger har de samme muskler som mænd, og kan derfor fint træne efter de samme programmer. Men hvis hun ikke er vant til at styrketræne, vil jeg nok køre lidt tilvænningstræning først, dvs omkring 2x15 gentagelser.  Efter nogle måneder kan hun så begynde at tage færre gentagelser med tungere vægt.

Smukt formuleret. Et hurtigt gennemført fullbodyprogram er perfekt. Husk blot at isolationsøvelserne for arme, ikke er i overenstemmelse med de fleste kvinders mål. Øget fokus på baller og mave er ofte deres foretrukne :D

Link to comment
Share on other sites

Et hurtigt gennemført fullbodyprogram er perfekt. Husk blot at isolationsøvelserne for arme, ikke er i overenstemmelse med de fleste kvinders mål. Øget fokus på baller og mave er ofte deres foretrukne

En udbredt misforståelse - utrænede kvinder har som regel god muskulatur på baller og ben, mens armene er totalt visne. Et program med focus på baller og lår vil kun gøre folk misproportionerede, og når det kommer til stykket, så er det de færreste kvinder der har noget imod faste arme :)

Maven kan altid bruge lidt træning, men ønsket om dette opstår ofte ud fra misforståelsen om punktforbrænding af fedt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share