Nyt træningsprogram


TranceT
 Share

Recommended Posts

Hej til jer alle :-)

Har endnu ikke fundet det idéelle træningsprogram til min krop, men synes at den responder lidt blandet... altså oftest godt på længere hvileperioder (lang restitutionstid? *suk*)

Mit bud på et nyt træningsprogram ville altså være noget lignende dette:

Mandag eller tirsdag: split del 1

Tung: bænk (alm og skrå)/curls/military presses/tricepsøvelse

Let: latterals/crunches

onsdag eller torsdag: split del 2:

Tung: BentOverRowing/GoodMornings/hasecurls/knæ-extenstioner/dragon-flags (mave)

Let: SQ (har ikke mulighed for tung)/standing calves/DL

fredag, lørdag eller søndag: FullBody dag:

Tung: curls/tricepsøvelse/hasecurls/knæ-extensioner/DL

Let: Bænk (alm og skrå)/military presses/latterals/crunches/SQ/BOR/GM/standing calves

synes selv det ser nogenlunde fornuftigt ud, da der jo er ca 1 uges hvileperiode mellem de tunge løft - dog ved jeg ikke om jeg bør køre Tung bænk alm og skrå på samme dag, eller evt lægge tung skrå bænkpres sidst på ugen?

Og kan man evt tillade sig at skippe hasecurls og knæ-extensioner i FB sidst på ugen? ;-)

Kommentarer er meget velkomne

Link to comment
Share on other sites

Og kan man evt tillade sig at skippe hasecurls og knæ-extensioner i FB sidst på ugen? ;-)

Hele pointen er at der skal fokuseres på basisøvelser i fullbody. Så med mindre du har en meget tungtvejende grund er det kun basis der tæller.

Jeg overvejede selv at træne 2dages split: tungt 2gange i ugen(styrke), moderat 2 gange i ugen (hypertrofi) og fullbody med høje reps (circuit træning-muskeludholdenhed/restitution) en gang i ugen.

God idé :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share