3/6 Split program til Hypertrophy


Xebra
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at skifte mit nuværende program ud, som er et 4-split, med det vedhæftede

Jeg har trænet længe og min krop er vant til et rimeligt hårdt program.

Kom med kommentaret hvis der er noget DU ville ændre :)

PS. grunden til jeg kun træner wheels en gang om ugen er at de PT er lidt overdimensioneret

i forhold til resten...

Thorsten

PS. hvis i har probs med at se programmet, så højreklik og brug "gem destination som"

så skulle det virke...

Thorsten.mht

Edited by Xebra
Link to comment
Share on other sites

------> Seb M og Darth Slaughter

Systemet med heavy/light days, er noget jeg har adopteret fra en tidligere kvindelig bodybuilder, som jeg havde til at lave programmer til mig... :)

Jeg kørte det første gang over en 6 mdr. peride fra jul til sommer og havde rigtigt gode resultater med det... :)

Det blev kørt stort set som det jeg har beskrevet, dog var det de samme øvelser både på første og andet split...

Jeg tog ca. 3-4 kg muskler på i den periode, uden at øge fedt%. :bigsmile:

Jeg gik også meget frem i styrke... f.eks. fra ca. 100kg for 8 reps i bp. til 125kg for 8 reps..

Jeg husker det også som værende meget hårdt, idet den tunge del skal køres All Out. d.v.s.

at samtlige set skal køres til failure, gerne med et par forced... :4whip:

Det gjorde at man glædede sig til de følgende 2 lette dage hvor man kører ca. 60-65% på de lette reps. D.v.s. at hvis du f.eks. kan tage 160kg i 1 rep. skal du køre med 95-100kg for 12 reps. og du skal standse ved de 12 selvom du har overskud... ;)

-----> Darth Slaughter

Jeg kører ikke med planlagt progression, når jeg synes at det program jeg kører ikke længere giver resultater, eller slet ikke giver resultater mixer jeg det hele lidt op.

(måske er det fordi jeg ikke rigtigt kan finde ud af det med planlagt progression :tongue: )

Hvis jeg synes at en muskelgruppe halter lidt, kører jeg den nogen gange første i programmet, d.v.s. for eks. istedet for bryst-skuldre-triceps kører jeg Skuldre-bryst-triceps...

Men ellers er vender jeg ikke op og ned på ting, idet jeg altid træner de store muskelgrupper først, hvor jeg har mest energi...

Link to comment
Share on other sites

tak for info. Har nemmelig selv kørt med heavy og light days, men det er altid rart med ekstra inspiration, så man kan nå at komme med til mr. olympia :tongue: .

angående progression; i første uge ved fx bænkpres tager man 4 reps med en given vægt til failure. Jamen så ved man at der minimum skal tages 4 reps igen næste uge og målet er en mere. Et noget simplet system, men det er til at huske, når man pumper for livet løs i centeret B)

Spørgsmålstegn ved øvelserne:

Triceps: Hvad med close grib??

Ryg: Dødløft??

har du ingen mave?? :blink: og hvad med lænden??

Link to comment
Share on other sites

----> Darth Slaughter

Mave og lænd bliver trænet på off/cardiodage.. :) (men jeg synes faktisk maven ser rigeligt stor ud :tongue: )

Jeg kan sagtens forestille mig at bytte dips ud med closegrip benches, men jeg skal lige se hvordan skuldrene reagerer på at blive kørt sammen med bryst, idet closegrip går en del i forskuldrene... :)

Dødløft går meget i røven på mig, så den kører jeg kun i perioder... :(

Hvad angår progression over så kort et tidsrum som en uge, har jeg nok trænet for længe...

Hvor meget jeg kan løfte i en given øvelse på en given dag afhænger mere af motivation og dagsform en egentlig progression (på så kort sigt...)

Jeg måler måske mere progression over måneder, hvor jeg altid kører max i den tunge del, d.v.s. at hvis jeg kan mærke en dag at jeg kan løfte mere i en given øvelse, så gør jeg det...

Det kan jeg så måske ikke næste gang, men over en periode på et par måneder bliver der måske flere og flere gange hvor jeg kan, sådan er progressionen nok mere for mig... :blink:

Jeg skifter også meget ofte øvelser så det er svært ligesom at bevare en lineær progression.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share