Over/under-dosering af proteinindtag


jbm
 Share

Recommended Posts

Kunne man ikke bare lege, at det der gav den bedste mening, var en jævn fordeling af det totale behov over måltiderne og dagen/døgnet?

Så slap man også for ret ligegyldige diskussioner om det er 31g eller 29,7989g pr. servering, som er optimalt. :w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

jbm> Selvtak ;)

Fordi det er påske, er der jo ingen der siger det behøver være kedeligt! :lol:

Stubbe> Lad os begrave stridsøksen. Det andet fører os ingen vegne.

Af ren nysgerrighed.. Hvordan kan du afvise referencen? (Tipton K., Ferrando A., Phillips S., Doyle, JR D., Wolfe R. Post exercise net protein synthesis in human muscle from orally administered amino acids. Am. J. Physiol. 276: E628-E634, 1999)

Link to comment
Share on other sites

Stubbe> Lad os begrave stridsøksen. Det andet fører os ingen vegne.

Af ren nysgerrighed.. Hvordan kan du afvise referencen? (Tipton K., Ferrando A., Phillips S., Doyle, JR D., Wolfe R. Post exercise net protein synthesis in human muscle from orally administered amino acids. Am. J. Physiol. 276: E628-E634, 1999)

Den er begravet.

Jeg har på ingen måde afvist den ovennævnte reference.

Det jeg siger er at den ikke understøtter det der bliver sagt i artiklen du linkede til senere.

QUOTE  DIG

Og underbyggelsen af teorien omkring de 500 gram kød vs. 150 gram kød mener jeg tydeligt man kan udlede af artikelen. Hvis ikke du får det samme ud af den, vil jeg da gerne høre din fortolkning eller oversættelse deraf...

QUOTE  MIG

Jep, det kan man udlede af artiklen, men det er på forfatters regning for det har han ingen reference der understøtter.

Det ses desværre ofte.

Link to comment
Share on other sites

Man kan selvfølgelig ikke regne sit kalorieindtag nøjagtigt ud, men hvordan har du gjort det??? Det lyder helt hen i vejret, at du som mand, der vejer 83 kg kun skal indtage 1800 kcal. også selvom du ikke træner og også selvom du muligvis har stillesiddende arbejde...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det lyder mærkeligt hvis man forudsætter at der ikke eksisterer en øvre grænse for hvor meget protein som man med fordel kan indtage pr. måltid (selvfølgelig afstemt med måltidernes placering henover dagen).

Fordi reglen er jo at proteiner kan omsættes til energi (omend det er en krævende process) - derudover viser studier jo også at der er en klar fordel ved at indtage protein efter træning, hvilket jo ikke ville være tilfældet, hvis kroppen bare kunne opbygge sit eget depot ved siden af.

Link to comment
Share on other sites

fitts -> nu gik "diskussionen" vel på om man overhovedet kan optage mere end x antal gram, og det er det vist slået fast at man kan. Men du har nok helt ret i at i og med kroppen har en øvre grænse for proteinsyntesen, så må proteinbehovet også have en grænse.

Bruges protein til andet end proteinsyntese of evt energi hvis der er for meget?

Link to comment
Share on other sites

Man kan selvfølgelig ikke regne sit kalorieindtag nøjagtigt ud, men hvordan har du gjort det??? Det lyder helt hen i vejret, at du som mand, der vejer 83 kg kun skal indtage 1800 kcal. også selvom du ikke træner og også selvom du muligvis har stillesiddende arbejde...

Udregningen er heller ikke helt rigtig.

Der er kun taget udgangspunkt i hvor mange kalorier kroppen skal have bare for at kunne fungere. Det er hvis jeg bare lå ned hele dagen og ikke lavede en fis. Det kan jeg så selvfølgelig ikke rigtig bruge til noget, eftersom jeg bevæger mig meget i løbet af en dag. :bigsmile:

Jeg vil gætte på at jeg skal ligge på 2600 - 3000 kcal om dagen. Jeg har prøvet i denne uge, at ligge på ca. 2500 kcal og alligevel tabt 800 g. B)

Nu gider jeg ikke at lave flere udregninger, men vil bare holde øje med vægten og min fedtprocent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share