Hørfrøs indhold af phytoøstrogener


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

COOKIE:

Nej, "problematikken" går på, om du er villig til at sluge alt råt, - i givet fald lad mig det vide...., - som en ligegyldig dr. DooLittle skriver på en endnu mere ligegyldig og vulgær kulørt klumpe-dumpe-netside, - eller om du er interesseret i mere lødig info.

Til din orientering er der altså også mere seriøse forskere og doktorer, Phd'er, etc,. der siger præcis det, jeg siger, - det er faktisk dem og deres referencer, samt personligt bloodwork hos undertegnede m. fl., - som jeg har det fra.

Til en start kunne du jo læse de referencer, jeg allerede har givet dig.

Du skal nok få flere, når du er færdige med det første læs, hvis emnet fascinerer dig i betydelig grad..........

Iøvrigt har jeg netop IKKE "sakset" dem fra Hessel's link, så heldig/dygtig er Hessel trods alt IKKE, - sine mange andre talenter til trods.

Sagen er den, at disse referencer ligger på titusindvis af hjemmesider, idet de kommer fra en fælles samlet kilde, - og man kan således finde dem på både kommercielle sider og ikke-kommercielle sider.

I øvrigt afhænger referencernes kvalitet selvfølgelig IKKE af, hvem der vælger at anføre dem!

Jeg antager optimistisk, at du også så Niels' indlæg, der lidt tidligere netop nævnte FORSKELLEN på isoflavoner i soya og i hørfrø.

I sidstnævnte tilfælde er effekten stadig akademisk, - med mindre man nedsvælger litervis hver dag.

Se de generelle kommentarer vedr. blood-work længe nede.

PS:

Nu er jeg sådan set ret ligeglad, om du tror på det, jeg siger eller ej, - og det står dig jo også frit for at lede efter de referencer, du altså ikke mener at finde i ovenstående, når nu du insisterer på at lege amatørvidenskabsmand.

Det er heller IKKE mit ærinde at "overbevise" nogen om noget som helst, men derimod kun at lade min nådes lys falde, dér hvor der før var mørke.

Om man så ønsker, at lade sig illuminere og bade i dette klare skarpe lys, er helt frivilligt.

Sådan er det jo altid, når man tilbydes indsigt, - man kan lappe den i sig og blive klogere, - eller befæste sin eksisterende uvidenhed yderligere, - og blive endnu mere vidensresistent.

Området er faktisk velundersøgt.

Så vidt jeg kan forstå, så bekymrer du dig rigtigt meget om:

1:

Din sædkvalitet

2:

Om en evt. reducerende virkning af soya-protein på dit test. niveau.

Nu har jeg aller nådigst fortalt dig, hvordan verden er skruet sammen, så hvis IKKE det klarer sagen, så æd soya i en måned og gå op til doktormanden og skyd den af i venteværelset, så han kan bedømme sædkvaliten, - hvis altså IKKE nogle milliarder soya-gnaskende asiater er nok til at overbevise dig om din livseliksirs høje kvalitet.

Nogle mener endda at kunne smage forskel, - men det har jeg trods utallige forsøg, - og besøg, - aldrig kunnet konstatere personligt på tværs af samtlige etniske grupperinger, - but I keep on trying.......... :tongue:

Ved samme lejlighed kan du jo så få kontrolleret dit testniveau, så du fremover slipper for at pølsesnakke i unødigt grad om dette kulørte bodybuilder-nonsens.

Der er jo INGEN grund til at hyggesnakke med veninderne i al evighed om noget, der med største lethed lader sig tørt konstatere.

Jeg kan betro dig, at med referencer i bloodwork på tusindvis af atleter, har du INTET at frygte, men få det selv kontrolleret, da jeg kan forstå, at det plager dig voldsomt.

Til din orientering er der altså også mere seriøse forskere og doktorer, Phd'er
Lige en lille detalje, men personen her har faktisk en Phd...

Men ja, jeg har endnu ikke haft tid til at kigge på links og referencer ordentligt...

1:

Din sædkvalitet

2:

Om en evt. reducerende virkning af soya-protein på dit test. niveau.

Ja blandt andet dette... men i bund og grund om soyaprot er sundhdskaligt, eller om det har en helende effekt oven i dets gavnlige, jeg vil bare gerne have afklaret det en gang fot elle

Link to comment
Share on other sites

007-

STUBBE:

Copyright © 2004 Healthnotes, Inc. All rights reserved. www.healthnotes.com

Dette foretagende linker tusindvis af netsider til, - både kommercielle og ikke kommercielle.

Det var også den hurtigste måde at forsyne dig med et bredt udvalg af kilder vedr. lige netop de isoflavoner, som der findes i soja, så du havde noget at fordrive tiden med.

Bemærk venligst, at der findes utallige flavoner, flavonoler, biflavoner, flavanoider, isoflavoner, isoflavanoider osv, - og de virker utvivlsomt forskelligt.

Der er god grund til at mene, at bl.a. disse nutrienter betyder noget for vores helbred, - og at man af samme grund IKKE kan kompensere helbredsmæssigt for en elendig kost ved blot at snuppe et par

dødssyge supermarkedsvitaminpiller med 5 vitaminer og ¾ mineral!

De isoflavoner jeg inddrog i debatten, er nogen af de mest velundersøgte, både i laboratoriet og i populationsundersøgelser på befolkningsgrupper med veldefinerede kostvaner.

Når jeg engang lærer at overføre scannet trykt materiale fra mit omfangsrige bibliotek til redigerbare tekstsider, så lader jeg dig gerne tilflyde nogle hundrede flere referencer.

I mellemtiden synes jeg opsummeringen omkring soya isoflavoner og soya protein i The Sport Nutrition Guide og Optimum Sportsnutrition af Dr. Michael Colgan Phd,. er ret dækkende for det meget omfattende emne, så hvis du er interesseret i en letforståelig fremstillling vedr. generel sportsspecifik ernæring, kunne disse bøger muligvis udgøre rimelig læsning………

Det er ikke mig der bad om høre om de forskellige flavonoider. Det fortæller endnu engang at du ikke følger med i hvad der sker og hvad der bliver sagt i indlægene udover dine egne.

Jeg bad om dette:

Hvor er den "fælles samlet kilde"? Altså den oprindelige kilde?

Kan du ikke angive nogle få links til nogle få af de tusinde sider hvor de samme 30 referencer findes?

Hvilket du ikke kan præstere?

Det vil sige at du har dine referencer fra den side Hessel linkede til og at du ikke kender til andre steder samme artikel findes, trods det at du vældig smart påstår det modsatte.

I modsat fald vil det være meget hurtigt for dig at linke til de aktuelle steder, i stedet for at skrive endnu et meningsforladt indlæg som du lige har gjort.

Link to comment
Share on other sites

COOKIE:

De mennesker på denne jord, der æder masser af soyaprotein, er også blandt de sundeste.

Der er også ufatteligt mange af dem, - så sædkvaliteten synes ikke at være særligt ringe på de kanter.

Hvis det er noget, som fortsat holder dig vågen om natten, så æd soya i et par måneder og få kontrolleret dine dyrebare væsker og dit test-niveau.

Sværere er det IKKE!

Link to comment
Share on other sites

:o STUBBE:

Det er ikke mig der bad om høre om de forskellige flavonoider.
Og hvad så?
Det fortæller endnu engang at du ikke følger med i hvad der sker og hvad der bliver sagt i indlægene udover dine egne.

[slettet af mod]

Jeg inkluderer præcis det jeg finder relevant, sjovt, meningsfuld osv.

Du havde vel IKKE i fuld alvor forventet, at jeg skulle lade dig afgøre, hvad jeg skriver?

Nap et reality check ved lejlighed.

Jeg bad om dette
Du aner IKKE selv, hvad du bad eller IKKE bad om.

Jeg var så venlig, at oplyse dig om, at de referencer jeg gav dig til at fordrive din alt rigelige fritid med, kom fra en fælles kilde, som tusindvis af andre netsider linker til, både kommerciele, - og ikke-kommercielle.

Dette gjorde jeg af overbærenhed og fordi det ligesom lå i luften, at Hessel ved guddommelig indgriben havde fundet den magiske hemmelige side, hvor jeg havde tyvstjålet linket fra.

Dette var som bekendt ikke tilfældet, hvilket jeg antager gik op for dig, da du besøgte healthnotes.

Kan du ikke angive nogle få links til nogle få af de tusinde sider hvor de samme 30 referencer findes?

Prøv f.eks. www.maxlabs.com

Hvilket du ikke kan præstere?
Taler vi her om svigtende rejsning, - eller hvad fabler du om drengebarn?
Det vil sige at du har dine referencer fra den side Hessel linkede til og at du ikke kender til andre steder samme artikel findes, trods det at du vældig smart påstår det modsatte.

[slettet af mod]

Det skal du have lov til at være, men jeg bryder mig IKKE om at blive beskyldt for at lyve, - eller at blive afkrævet "beviser" for at jeg IKKE gør det, - af en tilfældig drengerøv, der IKKE engang gider at kontrollere rigtigheden af det jeg siger, FØR han beskylder mig for at lyve.

En sådan adfærd udløser normalt en kindhest med efterfølgende numsefuld.

I modsat fald vil det være meget hurtigt for dig at linke til de aktuelle steder, i stedet for at skrive endnu et meningsforladt indlæg som du lige har gjort.
Igen tror du, at det er dig, der skal diktere, hvad andre skal elller ikke skal skrive.

[slettet af mod]

About Healthnotes, Inc.:

Healthnotes, Inc. (HNI), is the premier provider of credible, easy-to-use health and lifestyle information. Incorporating research gathered from scientific studies published in over 550 medical and scientific journals, Healthnotes has created a suite of applications, including Healthnotes Natural Options, Healthnotes Pharmacy, Foodnotes, Fresh Produce, and Meat and Seafood, as well as other online products such as Healthnotes Newswire , Clinical Essentials, and Quick!Reference.

Now in its seventh edition, the Healthnotes suite of applications provides consumers with practical, comprehensive information on health, wellness, food, and nutrition at the point of decision.

Healthnotes is available through in-store, touchscreen kiosks in over 6,500 pharmacies, supermarkets, and natural food stores in the United States, Canada, and the United Kingdom. It is licensed to Internet consumer and e-commerce sites, health management organizations, and manufacturers.

Development and maintenance of Healthnotes content is overseen by Alan R. Gaby, MD, Chief Medical Editor.

The HNI Executive team has extensive experience in medical publishing, education, retail, and technology.

Schuyler W. Lininger, Jr., President and Chief Executive Officer

Michael J. Peet, Vice President, Sales, Marketing, and Regulatory Affairs

Timothy O’Connor, Vice President, Finance and Administration

Geoff Lay, Vice President, Product Development

Rick Wilkes, Chief Technology Officer

Kip Goodland, Vice President of Corporate Sales

Founded in 1986, Healthnotes is a privately held company headquartered in Portland, Oregon. For more information, visit www.healthnotes.com. HEALTHNOTES is a registered trademark of Healthnotes, Inc.

For information about Healthnotes authors, editorial staff, and medical advisors, see:

About Healthnotes Authors

About Foodnotes Authors

About Safetychecker Authors

About the Healthnotes Medical Advisory Board

Disclaimer

Copyright © 1996–2002 Healthnotes, Inc. Healthnotes® is a registered trademark of Healthnotes, Inc. ( www.healthnotes.com).

The information presented in the Healthnotes® knowledgebase is for informational purposes only. It is based on scientific studies (human, animal, or in vitro), clinical experience, or traditional usage as cited in each article. The results reported may not necessarily occur in all individuals. For many of the conditions discussed, treatment with prescription or over-the-counter medication is also available. Consult your physician, nutritionally-oriented healthcare practitioner, and/or pharmacist regarding any health problem and before using any supplements or before making any changes in prescribed medications.

Healthnotes, Inc. (HNI), has designed this knowledgebase to provide information in regard to the subject matter covered. HNI cannot predict or guarantee the efficacy of any information in the knowledgebase or the results obtained by any particular user who relies on it. The knowledgebase is provided to the public to inform and educate users, and should be used as a research tool. HNI further provides the knowledgebase with the understanding that the publisher and the authors are not liable for the use of the information provided. Some users may misunderstand or misuse the information if they do not rely on health or medical professionals for assistance.

HNI believes that its knowledgebase articles present information that is complete, current, and accurate, but HNI cannot guarantee that all information in the knowledgebase is complete, current, and accurate. The authors and HNI shall have neither liability nor responsibility to any person or entity with respect to any loss, damage, or injury caused or alleged to be caused by the information contained in this knowledgebase. The information presented herein is in no way intended as a substitute for medical counseling.

Subscription and License Information

Copyright © 1996–2002 by Healthnotes, Inc. All rights reserved. Except for limited printing as allowed by a licensing agreement, no part of any Healthnotes product may be reproduced or transmitted in any form or by any means—electronic or mechanical, including photocopying, recording, or by any information storage or retrieval system—without written permission from Healthnotes, Inc.

This product is governed by the Healthnotes Subscription and License Agreement (SLA) which is a legal agreement between either an individual or a single entity (LICENSEE) and Healthnotes, Inc. (LICENSOR), for Healthnotes databases, which include computer software and associated media and printed materials, and may include electronic documentation (SOFTWARE PRODUCT). By opening the shrink wrap, installing, copying, or otherwise using the SOFTWARE PRODUCT, the LICENSEE agrees to be bound to the terms of the SLA.

LICENSEE may not make any additional copies of the software, articles, or documents printed or reproduced using the software, nor publish them in whole or in part without the prior written permission from the LICENSOR. LICENSEE may not install or allow access to software from an intranet or Internet without written permission from the LICENSOR.

(For a full copy of the SLA, refer to the documentation that accompanied this software or contact Healthnotes, Inc.)

Thank you for using Healthnotes!

United States Support and Sales

Healthnotes, Inc.

Support: 877–659–7630

Support: [email protected]

Sales: 800–659–7630

United Kingdom Support and Sales

W. Solutions

Support: 01746 766 860

Support: [email protected]

Sales: 01746 769 888

General Contact Information

Healthnotes, Inc. Headquarters

1505 SE Gideon St., Suite 200

Portland, OR 97202

Phone: 503–234–4092

Fax: 503–234–4052

E-mail: [email protected]

Web site: http://www.healthnotes.com

PS:

[slettet af mod]

Fluer er relativt harmløse skabninger, men bliver de for irriterende, får de alligevel som regel til slut et dask med fluesmækkeren.................

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Måske skulle du også tænke over, - inden du næste gang beskylder voksne mennesker for at lyve, at det pt. kun koster c. 2.500kr at få et par altid arbejdsduelige medlemmer af den polske mafia til at køre en fil henover fortænderne på folk, der har svært ved at lukke kæften på rette tid og sted?

Okay, ligefrem trusler om vold når det ikke går så godt i diskussionerne <_<

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er der nogen derude der kan be/afkræfte det som 007 alias XX siger, helst uden at bruge alt tiden på at hakke ned på hinanden, men med gode saglige argumenter...

Nogen der har gumlet soya i meget lang tid, som har en behagelig/ubehagelig historie de vil dele med os (helst soyarelateret...)

Hygge

Edited by cookie_sq
Link to comment
Share on other sites

Vi må jo formode at 007 har indtaget soya i længere tid, og resultatet heraf taler kraftigt for at man burde undgå det.

:) :) :) ... det saglige moment må lide nederlag til humoren.... ;)

Omlidt kommer 009, eller er han nået til 010 og gokker dig i hovedet...

Hygge

Btw, er det ikke dig der styrketræner i Brabrand, har overvejet rigtig styrketræning, men det fungerer ikke rigtig i fitnesscentrene, da mange folk der er mere masse-minded... Kan du ikke fortælle lidt om mulighederne i Brabrand... det skal jo nok siges at jeg ikke løfter mega meget endnu, men et sted skal man vel starte...

Edited by cookie_sq
Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ude i Aarhus Athlet Klub i Gellerup.

Vi har kun åben for dem som ønsker at stille op til konkurrencer i styrkeløft/vægtløftning.

Hvis du vil starte derude kommer du på begynderholdet som træner 3 gange om ugen med instruktør (1830-2000, man, ons & fre) Dvs ingen træning på egen hånd.

Prisen er 400kr i kvartalet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ude i Aarhus Athlet Klub i Gellerup.

Vi har kun åben for dem som ønsker at stille op til konkurrencer i styrkeløft/vægtløftning.

Hvis du vil starte derude kommer du på begynderholdet som træner 3 gange om ugen med instruktør (1830-2000, man, ons & fre) Dvs ingen træning på egen hånd.

Prisen er 400kr i kvartalet.

Lyder meget fornuftigt...

Vi har kun åben for dem som ønsker at stille op til konkurrencer i styrkeløft/vægtløftning.

Betyder det at man skal flyve ud og købe dragt og sko og andet gejl med det samme, eller er der ligesom en raw opstartsfase? Der skal vel også gå lidt tid før man er konkurrence værdig... Men det 1000 kr man så sparer i kvartallet kan jo så gå til nogle af disse ting hvis de bliver en nødvendighed

Men hvis det skal hænge ordentlig sammen, være nogenlunde seriøst så bliver det nok først i starten af den nye sæson... ca 1 august, da derien lige er tæt nok på lige nu, og jeg har også et medlemskab af en center inde i byen jeg ligeså godt kan få brugt op...

Skal jeg maile en eller anden på et eller andet tidspunkt, eller skal man bare komme dumpende, hvornår starter der et nyt begynderhold, eller er det med løbende udskiftning, om man vil...

Hygge

Btw, mange tak for svaret

Link to comment
Share on other sites

Hvor kan man få testet f.eks. testosteron-niveau og sædkvalitet. Og hvad koster det?

Forudsat at det ikke har nogen medicinsk begrundelse.

Det vil jeg også gerne vide!!

Forresten: Var 007 JS? En del tyder på det... :blink:

Det siger rygtet, men han er banned nu, så han skal lave nyt nick hvis han skal afklare om vi må guffe soya, eller også skal vi opspore ham i et andet forum, han lever vist rimlig mange steder på nettet...

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Betyder det at man skal flyve ud og købe dragt og sko og andet gejl med det samme, eller er der ligesom en raw opstartsfase?
Du låner klubbens udstyr i starten.
Skal jeg maile en eller anden på et eller andet tidspunkt, eller skal man bare komme dumpende, hvornår starter der et nyt begynderhold, eller er det med løbende udskiftning, om man vil...

Mail [email protected]når du er klar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share