Træning af læg-musklen??


Recommended Posts

Man kan ikke forme ens krops muskler, herinder læggen, det er genetisk bestemt. De ser ud som de gør :)

Måske.....men det er måske muligt at træne de små muskler mellem de store, så det ser pænere ud......spørgsmålet er bare, om det kan lade sig gøre...altså at træne de små muskler ( uden de store) i læggen...tjahhhh

Link to comment
Share on other sites

Det er et vildt forslag - jeg ved det - men nu prøver jeg alligevel.

Lad være med at træne som en cykelrytter (altså køre frygtelig meget på cykel), men træn i stedet for at øge størrelsen på læggen, dvs med tilpas høj belastning der tillader et sted mellem 5 og 15 gentagelser, gerne med lidt variation i belastning og evt også øvelsesvalg.

Mine 2 cent :)

PS: Lige et lille tip. Du træner forskellige muskler i læggen når knæet er hhv strakt og bøjet. Se her

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes at det er et godt spørgsmål. :bigsmile: Jeg har lange lemmer og har netop et problem med underbenet. Der sidder en meget makeret lægmuskel som ikke er ret lang og da jeg i forvejen ikke har en særlig kraftig knoglebygning ser mine underben meget tynde og umuskuløse ud.

Er der kun den store lægmuskel der kan trænes eller sidder der andre små muskler som kan gøres støre og derved få et kraftigere underben :)

Link to comment
Share on other sites

QUOTE (MiLtOnS @ 12. Apr 2004, 18:51)

Ta min mormor på ryggen og stil dig på tæer.. 

Nej så vil jeg hellere tage dig på tisseren *GGG*

FØJ!! :cry:

Det siges, at siddende lægøvelser hjælper til at gøre lægen "længere" - altså tager sig mere af den nederste del. Hvorvidt det er en floskel skal jeg ikke udtale mig om. Det er jo nok mest genetisk betinget ligesom alle andre muskler.

Link to comment
Share on other sites

JBM, under den store lægmuskel der hedder Gastrocnemius, der sidder en muskel der hedder soleus.

Når jeg stiller mig på det forreste af foden og spænder i benet, så kan jeg se begge to, det ser lidt sjovt ud, men samtidig også pænt, et par af veninderne griner bare af mig når jeg viser dem det :lol2:

Link to comment
Share on other sites

Gastroc er en to-leds muskel der laver fleksion i knæleddet og plantar fleksion i fod-leddet... Soleus er en et-leds muskel og sørger derfor kun for plantar-fleksion i fodleddet ;) Floor-glute-ham-raise rister faktisk læggen en hel del... men du kan med stor sandsynlghed kun køre den eccentrisk og nok kun få reps... så det kunne man evt starte med og så riste sig færdig på en anden læg-øvelse... note: hvis du ikke er interesseret i stærke og større haser så skal du ikke lave floor-glute-ham-raises da den rammer stort set hele den posteriore bagkæde

Link to comment
Share on other sites

Gastroc er en to-leds muskel der laver fleksion i knæleddet og plantar fleksion i fod-leddet... Soleus er en et-leds muskel og sørger derfor kun for plantar-fleksion i fodleddet ;) Floor-glute-ham-raise rister faktisk læggen en hel del... men du kan med stor sandsynlghed kun køre den eccentrisk og nok kun få reps... så det kunne man evt starte med og så riste sig færdig på en anden læg-øvelse... note: hvis du ikke er interesseret i stærke og større haser så skal du ikke lave floor-glute-ham-raises da den rammer stort set hele den posteriore bagkæde

Og hvordan udfører jeg så "Floor-glute-ham-raise" ???

Link to comment
Share on other sites

Arhj, glæder mig allerede til jeg skal ned og træne i morgen  :pumpin:

HAR prøvet den, laver du den ikke mere?

Den er forbandet hård, hvilket er både dens fordel og ulempe sådan set.

Jeg kan kun lave den første halvdel af den excentriske del af øvelsen, dvs sænke kroppen fra oprejst og ned til cirka 45 grader. Det er ikke så optimalt når jeg helst vil have progression som en vigtig parameter i mit program.

Jeg laver ikke voldsomt mange benøvelser for tiden, fordi mine stænger er lige lovlig langt fremme i udviklingen ift resten, og sidste program jeg kørte var det legcurls jeg bruge til baglår.

Når jeg i forvejen skal have plads til squat og dødløft er der egentlig heller ikke grund til så meget mere til mine wheels :)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Arhj, glæder mig allerede til jeg skal ned og træne i morgen  :pumpin:

HAR prøvet den, laver du den ikke mere?

Den er forbandet hård, hvilket er både dens fordel og ulempe sådan set.

Jeg kan kun lave den første halvdel af den excentriske del af øvelsen, dvs sænke kroppen fra oprejst og ned til cirka 45 grader. Det er ikke så optimalt når jeg helst vil have progression som en vigtig parameter i mit program.

Jeg laver ikke voldsomt mange benøvelser for tiden, fordi mine stænger er lige lovlig langt fremme i udviklingen ift resten, og sidste program jeg kørte var det legcurls jeg bruge til baglår.

Når jeg i forvejen skal have plads til squat og dødløft er der egentlig heller ikke grund til så meget mere til mine wheels :)

*lol*

Så kan det være, at du skal prøve den med boldt *G*

Any way...troede sq det var en læg øvelse *G* ( ja det er da det tråden handler om )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share