BB vs. Styrke under diæt


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Jeg har primært erfaring i BB style programmer - og dyrker selv dette med glæde og med udmærkede resulater under diæt.

Men logikken som jeg har herfra siger mig at det faktisk er tåbeligt at træne bb-style under diæt, da der ihvertfald ( lad os antage at det er sådan ) ikke kommer en meter masse udaf projektet.

Men selvom jeg udmærket kan se de sunde argumenter for at bb vil være næsten spild af tid hvis det primære formål er at tabe sig, og man med fordel måske skulle fokusere på styrke - så er jeg ikke helt overbevist.

Hvad siger panelet ?

Link to comment
Share on other sites

Hvis dit mål er mest masse, så vil BB være det bedste. Da disse programmer stimulerer mest muskelvækst ved kalorieoverskud, så vil de også stimulere mindst muskeltab ved kalorieunderskud. Derudover kan der opstå et andet problem, hvis du skifter fra BB til styrkeløft. Dine muskler er vokset på grund af den specifikke BB-træning, du har brugt. Når du så skifter træningsstil, så vil muskelmassen svinde, fordi den ikke længere bliver brugt til det, den blev skabt til.

Link to comment
Share on other sites

Kort og præcist af MRB - er helt enig. Jeg kan ikke se idéen i at du skifter til en mere styrkeorienteret træningsfacon, hvis målet fortsat er masse.

Hele idéen under en diæt er at bevare massen - altså minimalt muskeltab. Jeg tror at målet for en diætperiode skal ligges i fedtprocenten og ikke i muskelmassen - så bliver man bare skuffet, for som du selv nævner sker der jo ikke meget på den front ved et kalorieunderskud.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share