Dekonditionering i HST


Apocalypse
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige nogle spørgsmål til dekonditioneringsfasen i et typisk HST program. Efter de 8 ugers træning ser jeg frem til ca. 9 dages pause. Så er mit spørgsmål om jeg skal fortsætte med samme indtag af kalorier og protein i de 9 dages pause? Hvad med andre kosttilskud som kreatin?

Jeg overvejede selv at bibeholde indtaget af kost og kosttilskud de første 3-4 dage af de 9 pausedage, og derefter gå lidt ned. Lyder det fornuftigt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejede selv at bibeholde indtaget af kost og kosttilskud de første 3-4 dage af de 9 pausedage, og derefter gå lidt ned. Lyder det fornuftigt?

HST-folkene snakker om at protein-syntesen er høj i 48 timer efter træning. Så ifølge dette burde du vel køre normalt træningskost i 2 dage og se nedregulere den lidt.

Link to comment
Share on other sites

jeg ville fortsætte med samme kostindtag. Der er ingen grund til at skære ned, er du bange for et par hundrede gram ekstra fedt på sidebene så gå et par ture. Mht kreatinen så kan du roligt tage den året rundt.

Ingen grund til at komplicere enkle ting unødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

Der er i grunden ikke nogen grund til at stoppe med kreatin - såfremt du ikke nødvendigvis skal peake på noget bestemt tidspunkt. Udvaskningsperioden (altså perioden før kreatin koncentrationen er nede på status quo) er på noget ala 2-3 uger. Forskellen på SD med/uden kreatin er formentlig tæt på ingen... Jeg ville alligevel holde en pause med det fra day one, men alene for at fjerne tankerne komplet fra træning og des lige :)

Skær kcal ned til at matche dit kcal forbrug.... så undgår du da i det mindste at blive fed i løbet af de 9 dage.

Link to comment
Share on other sites

man bliver jo ikke fed på ni dage <_< :)

Om man skal fortsætte med samme kcalindtag eller lade være i ni dage er flueknepperi. Men igen - er man bange for de ekstra gram, så sætter man bare cardioen op. Ingen grund til at pille ved kosten, hvis man er inde i en god rytme.

Edited by JesperT
Link to comment
Share on other sites

Du dyrker ikke cardio under SD ;)

Hmmm - ikke??? ØV, jeg hader ikke at træne!

Jeg har ikke trænet ben i mit HST program, skal jeg så også hvile dem? Eller kan jeg godt løbe og cykle???

Og så en anden ting JesperT. Du skrev tidligere:

Mht kreatinen så kan du roligt tage den året rundt.

Hvad med pauser? Jeg har da aldrig læst om at indtage kreatin kontinuert, kun i cyklusser som er på op til to måneder af gangen...

Link to comment
Share on other sites

der er ikke noget, der tyder på, at man ikke kan tage kreatin året rundt. De forsøg der er blevet lavet, hvor man efterfølgende har anbefalet pauser, har indtaget været på op til 100 gram om dagen. Med de små doser vi indtager (3 - 6 gram om dagen), er der ikke noget problem i et kontinuerligt kreatinindtag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Du dyrker ikke cardio under SD ;)

Hmmm - ikke??? ØV, jeg hader ikke at træne!

Jeg har ikke trænet ben i mit HST program, skal jeg så også hvile dem? Eller kan jeg godt løbe og cykle???

Dette spørgsmål er vist stadig ubesvaret.

Må jeg supplere med at spørge ?

Da armstrækninger ikke anses for at give det samme som tung bænkpres,

er det så OK at lave dem under en HST dekonditionering ?

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share