rep, sæt og prog i 3 dages fullbody - 9uge cyklus


trooper
 Share

Recommended Posts

hezan

Er kommet frem til denne lettere hjemmestrikkede form for cyklus...der skal forløbe over 9 uger. Har selvfølgeligt skelet til HST'en som jeg også har kørt før, men mine største 'problemer' med HST er at jeg ikke synes ikke starten med 2X15 er tilstrækkeligt styrkefremmende, da belastningen ofte er ret lille, og synes måske lidt modstridene at 4 uger med kun 2 X 5 giver for lidt hypotrofi.....men det er jo individuelt så nok om det....

Min intention er at få en større kontinuitet i reps-range, og at kunne starte med større belastning, samt også at øge workloaden ved at øge antallet af sæt...

Jeg er derfor kommet frem til nedenstående cyklus, det skal siges at der løbende er en progression i vægt, som jeg dog endnu ikke har udregnet, men den ER der :bigsmile:

1. uge 2X12

2. uge 2X12

3. uge 2X10

4. uge 3X10

5. uge 3x8

6. uge 4X8

8. uge 4X6

9. uge 5X6

Bliver det for mange sæt er jo det jeg såen spekulerer på??

Alternativt=

1. uge 2X12

2. uge 2X12

3. uge 2X10

4. uge 3X10

5. uge 3x8

6. uge 3X8

8. uge 4X6

9. uge 4X6

Nåh men kommentarer er naturglivis velkomne.....

:jeep:

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, hvis du kan opretholde en fornutig progression med så små reps-spring, så ser det jo nogenlunde.

Som du selv påpeger, så er dit program noget hårdt - specielt de sidste 4 uger. Må håbe du ikke brænder sammen ;)

Af samme årsag ville jeg vælge program 2.

Link to comment
Share on other sites

ja....må nu med skam og bævren indrømme at jeg faktisk har ikke mindre end 11 øvelser...så ja...det kan jo gå hen og blive en grim omgang...........

blev måske bare en anelse...hyper-ivrig efter at have læst TJ's artikel på getbig.dk vedr. workload......nåh men nu kommer der andre boller på suppen.......tror især at det faktum at jeg kører 3 gange om ugen yderligere gør det for tungt at køre så mange sæt

1. uge 2X12

2. uge 2X12

3. uge 2X10

4. uge 2X10

5. uge 2x8

6. uge 3X8

8. uge 3X6

9. uge 4X6

Håber det her er more like it...

og tak for svarene.......jeg havde vist lige en blind-plet...eller ultra-optimistisk syn på mit legemes potentiale

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

God idé at sætte sæt-antallet i vejret som du kommer længere hen i din cyklus. Hvis du glor i min log, kan du se at jeg selv gør det samme.

Når jeg kører HST går jeg efter at holde repantallet næsten konstant gennem hele programmet, præcis som du også satser på.

De første uger er det 2*12 = 24 reps. Den sidste uge er det 4*6=24 reps og i midten gør det samme sig gældende.

HF med det ;)

Link to comment
Share on other sites

ja....men skal liige ha afsluttet min regulære hst cyklus..men så vender jeg tilbage...forhåbentligt...ellers må det jo betyde at jeg bukkede under....og så kan indskriften på stenen vil passende være.....

For mange sæt

Gjorde ham lidt for træt

Nu ligger han her

Og pumper ikke mer

Slut med at ase, og slut med at mase

Nu holder han for evigt en deload fase

:( :( :( :( :(

Link to comment
Share on other sites

For mange sæt

Gjorde ham lidt for træt

Nu ligger han her

Og pumper ikke mer

Slut med at ase, og slut med at mase

Nu holder han for evigt en deload fase

LOL - jeg skal nok smide en ti'er i den sten! :lol:

2 ting nager mig ved det program:

- Det antal sæt og øvelser vil næsten med garanti være overkill.

- Som jarvig pointerer, så vil din progression i vægt være svær at håndtere, da der er så lille forskel i rep ranges. Med kun 2 reps forskel er vægtforskellen ikke ret stor, og når du skal køre 2 uger med samme antal reps, vil du komme ud i en seriøs gang zig-zaggin' (hvis du vil ha konstant progresion), som jeg ikke tror vil være gavnlig.

Hvis jeg var dig (hvilket jeg jo ikke er), ville jeg køre en normal HST cyklus, med kun 1 uge af 15 reps (som ikke er til for styrkens skyld; men for at forberede muskler og sener på de senere tunge vægte), og så eller køre 2*10 og 2*5 og så eventuelt en uge med negative eller med 3 reps. At HST skemaet kun siger 2 sæt per øvelse hele cyklussen igennem skal du blæse på! Det er der ingen grund til at følge. At du gør hvad du kan for, at forøge workload er helt fint. Du kan fx. køre 15 reps med 1 sæt, 10 reps med 2 sæt, og 5 reps med 3 sæt.

Link to comment
Share on other sites

Det spiller vel fint nok, men jeg ville osse skære ned i øvelserne... jeg har selv lavet noget lignende med to fullbodypas jeg skiftede mellem og nogle lignende rep/sæt.

Front squat

Dødløft

Bænk

BB rows

Stående BB curl

Power squat

Frivend fra hæng

Bænk med stop

Chinups m. vægt

Fransk pres

(jeg kørte ikke noget skulderpres pga noget skulderknas, iøvrigt med udemærkede resultater i skuldernakke regionen) Det virkede fint nok, men det var satme hårdt.

I langt de fleste tilfælde kan ganske få øvelser gøre det.....

Link to comment
Share on other sites

jamen, min påetiske værs må wær bevis for ikke alle bodybuilder dåmme Er.. :lol:

Men ok....ja så itererer vi igen.......nu er det som følger

2X12

2X12

2X8

2X8

3X4

3X4

4X4

4X4

er 4X4 overkill????

Husk at:

Hellere en håndvægt melem fingrene

-end fodsvamp mellem tæerne

Link to comment
Share on other sites

Nej - 4x4 er fint.

Men med 11 øvelser når du nok at køre træt inden alle er færdige. En løsning kunne være, at når du når til ugerne med 4 reps, så smider du de øvelser, som ikke er basisøvelser, så du kun har 5-6 øvelser tilbage på programmet.

Link to comment
Share on other sites

Trooper:

Sorry, den udtalelse var sgu lige i en brandert :lol:

Jeg ville prøve mig frem, hvis jeg var dig. Husk mere er ikke nødvendigvis bedre. Personligt ville jeg ikke gå over de 3 sæt a 11 øvelser, da jeg ellers overreacher. Jeg har forsøgt, og det kunne jeg ikke håndtere. Hvis du er en relativt nybegynder, så ville jeg heller ikke begive mig over de 40 sæt, men holde mig omkring de 30.

Men held og lykke med det ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share