Styrketræning og cutting


Seiff
 Share

Recommended Posts

Hei

Tænkt mig at Cutte det sidste mave flæsk af her til sommer, sådan ldit for at se om jeg kan også kunne det da være spøjst nok med vaskebræt mave og ikke balje.. =)

Havde tænkt mig at køre mit styrketrænings program skidt i et split sådan hele kroppen tæsket igennem med basis øvelser 1 gang om ugen.

Ikke for at opbygge muskel masse mere bare for at bevare da jeg går udfra med et ikke overdrevent kalorie underskud og nok af proteiner vil jeg på denne måde ikke miste så meget muskel masse som hvis jeg helt undlod... men er ikke helt sikker her.

Nu efter styrketræningen vil jeg så ligge 30-40 mins cykling ind som cardio... her kommer det tricky så.

Vil stadig fråde mit mit toast brød og drikke min shake lige efter træning.. Men hvordan spiller det her så lige ind på den efterfølgende cardio ?

Er det bare det jeg nu brænder af?

Kan mine muskler overhovedet optage denne portion proteiner med efterfølgende cardio?

I min kost regner jeg bare med at cutte ca 500kcal.

Kosten er ikke specielt udregnet men har under mit HST forløb haft et gain på ca 3-4 kg så går udfra et lille nedsving her og opsving i min mænge cardio nok skal give resultater.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du i forbindelse med din cutting ændre på mere end ét forhold i din hverdag, finder du ikke ud af, hvorfor din cutting virker eller IKKE virker. Hvis du både nedsætter kcal indtaget, begynder at dyrke cardio og ændre på din styrketræning, vil du aldrig kunne vide, hvilket parameter, der virker for dig. Det kan selvfølgelig også være lige meget, hvis bare du er tilfreds med resultatet. Men det er en tanke værd.

Hvis du vil cutte seriøs, kan jeg anbefaler at du registrere dit kcal indtag. Jeg er glad for det her program.

Jeg har haft glæde af at prøve mig lidt frem. Først regnede jeg mit teoretiske ligevægtsindtag ud og trak 500 kcal fra. Det virkede sådan set fint og som tiden gik kunne jeg se, at de perioder, hvor der intet skete på vægten, hvad mit egentlige ligevægtsindtag er. Moralen er, at hvis du registrere, hvad du gør, så ved du hvilke parametre du skal justere på, for at få din cutting til at virke.

Jeg er til gengæld glad for at jeg startede for 41 dage siden! Sommerne er lige om hjørnet og cutting kræver godt nok sin mand! Jeg er glad for lækker mad og kan ikke lide at være småsulten. Og damn, hvor sidder de sidste 500 gram håndtag godt fast!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share