Forbinde en cykelkæde


TCO
 Share

Recommended Posts

Min kæde var ret rusten så jeg har lige haft den stående natten over i lidt terpentin. Det hjalp, men nu kan jeg ikke få den #%@" kæde på igen. Kræver det noget specielt grej, eller er der et trick?

Der må være nogen af jer der har mere forstand på dette, end jeg :)

Link to comment
Share on other sites

En kædesplitter, men den brugte du vel også til at pille kæden af med ;)

Hvis kæden sad stramt, og du har indvendige eller ingen gear, så må du nok løsne baghjulet lidt for at kæden ikke er så stram når du skal samle den.

Husk at give den olie, for kæden er vist rimelig "sårbar" efter sådan et terpentin-bad

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan huske galt, men brug altid petroleum (evt. lugtfri) til at rense kæden. Det affedter ikke kæden. Den skal selvfølgelig stadig smøres inden brug.

Og endnu bedre - Brug lampeolie, det er det samme som lugtfri petroleum, men koster ca. det halve... :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har fået samlet kæden men ikke kan få bakset den på plads på klingerne, fordi det virker som om kæden er for kort, så løsn baghjulet så afstanden mellem klingerne bliver mindre. Så er det let at få kæden på, og når først kæden sidder på, så kan du presse baghjulet tilbage igen til kæden er tilpas stram inden du spænder baghjulet fast igen. Håber det er forståeligt :)

Ziggymund :bike:

Årh for h...... da også, det har Maxpower jo allerede skrevet laaaangt oppe i tråden, hvor kvik føler man sig så :dead:

Edited by ziggymund
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share