Opløselighed af proteinpulver


johndoe
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen,

Jeg har styrketrænet i nogle måneder og overvejer nu at købe proteinpulver, da min nuværende kost ikke indeholder helt nok protein.

Imidlertid er jeg lidt i tvivl om hvor nemt det er at opløse det i vand/mælk, samt hvor meget forskel der er på de forskellige produkter.

Jeg ville gerne kunne have pulveret liggende i en shaker med på job, og så bare blande væske i når det skulle bruges til træning efter arbejde.

Umiddelbart er jeg faldet over de her 3 produkter:

[slettet af mod]

Hvis nogen har erfaringer med flere af de her produkter, vil jeg meget gerne høre jeres mening. Det er jo lidt surt at købe 2 kg pulver for at finde ud af det klumper meget :)

(Jeg _har_ prøvet at søge i forummet, men har ikke lige kunnet finde noget klart svar)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hessel: Ud fra diverse excel-ark omkring de 50g protein. Da jeg vejer omkring 75kg og diverse råd er at indtage 1,5-2g protein pr. kg pr. dag så er det ikke helt nok.

Maxpower: Må være en ny regel. Jeg søgte på proteinpulver og der var da en meget konkret diskussion om hvorvidt en alm. kendt forhandler med et diskussionsforum solgte et fupprodukt. Oh well.. :lol:

Når du skriver de tre produkter blander godt, mener du så også uden brug af blender?

I øvrigt lige et par bonus-spørgsmål:

Beregnes mængden af protein man skal indtage ud fra sin vægt eller fedt-fri masse? Det er pt. ikke helt det samme ;)

Er det alle dage man bør indtage den store mængde protein eller kun dage man træner? (træner pt. 3 gange om ugen)

Link to comment
Share on other sites

reglerne (reglen ang kosttilskud er vist fra februar)

Når du skriver de tre produkter blander godt, mener du så også uden brug af blender?
Jeg har ikke haft nogle problemer med at blande pulvere i en shaker alene.
Beregnes mængden af protein man skal indtage ud fra sin vægt eller fedt-fri masse? Det er pt. ikke helt det samme

Det kommer an på formlen. Men jeg tror ikke du kan beregne dit præcise forbrug på den måde uanset beregningsmetode. ;)

Er det alle dage man bør indtage den store mængde protein eller kun dage man træner? (træner pt. 3 gange om ugen)

Hvor stor snakker vi?

Mit forslag er at du spiser det samme alle dage, bortset fra at du på træningsdage indtager ekstra energi svarende til dit energiforbrug ved træning.

Protein-faq'en ville nok være lidt udmærket læsning, link

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Hassel. Hvis du fx. drikker 1L mælk om dagen, er der allerede 35g protein hentet her.......

Og selv hvis det sku passe, at du kun får 50g protein igennem kosten (igen, meget usandsynligt) så må du justere det meget op.........det er bestemt ikke tilrådeligt, at dække 2/3dele af sit proteinbehov igennem pulver.....husk at det er et kostTILSKUD........ ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share