Træningsprogram


Kander
 Share

Recommended Posts

Hey alle,

Jeg har nu træne lidt useriøst gennem 1 år i perioder. Og det irreterer mig at jeg ikke tager mig sammen og træner seriøst hver gang - Så det har jeg bestemt mig for at gøre.

Når jeg har trænet har jeg kørt et splitprogram som f.eks. kunne se ud som nedenstående:

Jeg undskylder min ringe viden ang. øvelsernes navne. Jeg prøver mig lidt frem, håber i kan forstå hvad jeg snakker om. Og ja, jeg ved godt at programmet ikke er optimalt.

Dag 1

Ben:

Benspark

Omvendt benspark (lår bagpå)

To øvelser til læg

Bryst:

Bænkpres

Dumbbell Bench press (skrå)

Standing fly

Triceps:

Dips

Stående pres med kabel

Dag 2

Mave:

Reverse Bench Crunch

Floor Crunch

Plus en øvelse mere

Biceps:

Dumbbell Concentration Curl

Barbell Curl

Vinge / Ryg:

Kabel med lille håndtag – Træk til bryst

Row

Skulder:

Forskellige øvelser

Vil i hjælpe mig med at få sammensat et brugbart og seriøst program?

Hvis det hjælper kan jeg fortælle, at jeg er:

193 cm høj og vejer omkring 87 kg. Mit mål er at få en flot markeret krop (som de fleste vel ønsker sig) :)

Ydermere kan jeg fortælle, at jeg løber 2 gange om ugen.

Jeg håber i kan hjælpe og ikke ruller rundt på gulvet af grin over mit indlæg og program :lol:

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Kander -->

Tillykke med beslutningen :)

Hvis jeg må tilføje lidt til dit program (og det må jeg godt :tongue:) så ville jeg ikke begynde med et splitprogram (2-delt program) som du gør. Dels fordi du først nu er begyndt at træne seriøst, og dels fordi du løbetræner 2 andre dage om ugen.

Jeg vil foreslå dig at starte med et fullbody-program to-tre gange om ugen, hvor du udelukkende kører helkropsøvelser. Dette her program kan klar anbefales. Selv om det ikke ser ud af meget får du en komplet træning - og ja, også dine arme selv om der ikke er disko-pumpøvelser med ;)

Lav en logbog her på siden, og lad os vide, hvordan træningen skrider frem, så skal vi nok komme med ris og ros.

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige været en tur sydpå, men er nu stærkt tilbage..:)

Hr.Kirchebrandt: Tror du det program vil give meget? Jeg er selvfølgelig åben over for alt, men ja, synes det ikke ser ud af så meget :bigsmile:

Salvia Divinorum: Jeg kører et opvarmningssæt og 3 effektive sæt med 8-12 reps ved det fleste øvelser. Jeg har også overvejet dødløft, kender dog ikke calfraises?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige været en tur sydpå, men er nu stærkt tilbage..

Hr.Kirchebrandt: Tror du det program vil give meget? Jeg er selvfølgelig åben over for alt, men ja, synes det ikke ser ud af så meget 

Velkommen tilbage. Grunden til, at jeg anbefaler dig netop det program er, at jeg selv har brugt det i et halvt års tid. Jeg tog 7kg på :) så ja, det virker upåklageligt. Selvfølgelig skal din kost optimeres og dit søvnbehov dækkes, men programmet er i hvert fald et stærkt fundament.
Salvia Divinorum: Jeg kører et opvarmningssæt og 3 effektive sæt med 8-12 reps ved det fleste øvelser. Jeg har også overvejet dødløft, kender dog ikke calfraises?

Dødløft er en kongeøvelse, og jeg ville overveje at skifte squat ud med dødløft medmindre du kan få erfarne folk til at vise dig den korrekte udførsel. Dødløft er ikke det samme som squat, men involverer nogenlunde de samme muskelgrupper, og er desuden meget nemmere rent teknisk.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Ja okay.. Det lyder jo ikke helt tosset så:)

Jeg har overvejet lidt at starte på et HST program, er det ikke nogenlunde samme princip som det du forslår? Der er selvfølgelig bare flere øvelser med.

Er det noget du / andre kan anbefale?

Link to comment
Share on other sites

Ja okay.. Det lyder jo ikke helt tosset så

Jeg har overvejet lidt at starte på et HST program, er det ikke nogenlunde samme princip som det du forslår? Der er selvfølgelig bare flere øvelser med.

Er det noget du / andre kan anbefale?

Der er i hvert fald mange herinde, der kører HST og det virker til, at de har fine resultater med det.

Der er visse ligheder mellem de to programmer, ja. Forskellen er bare, at programmet jeg nævnte er temmelig ligetil og derfor skal du ikke holde styr på en frygtelig masse, men blot koncentere dig om teknik. Derfor vil jeg anbefale det, når du ikke har mere træningserfaring, end du har. :) Det er bedre at starte med et overskud, end at køre død i et komplekst program.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg har jo trænet i et godt stykke tid, bare ikke regelmæssigt efter et fastlagt program.. Men jeg er rimelig tryg ved de fleste øvelser synes jeg.

Så måske det alligvel kunne være en mulighed med HST!?

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg har jo trænet i et godt stykke tid, bare ikke regelmæssigt efter et fastlagt program.. Men jeg er rimelig tryg ved de fleste øvelser synes jeg.

Så måske det alligvel kunne være en mulighed med HST!?

Jamen, så er det bare at hoppe på HST-vognen :) Du kan starte med artiklen her på MOL omkring HST. Prøv desuden at søg efter HST* vha søgemaskinen.

Og så vil jeg anbefale, at du opretter en logbog, hvor du skriver HST i profilen, så folk med forstand på den slags kan vejlede dig.

Held og lykke

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share