Mat før trening


reidar
 Share

Recommended Posts

For å rekke trening i løpet av dagen, så er jeg nødt til å starte 0600 med treningen om morgenen. Jeg står opp 0540 og spiser 1 banan og reiser til trenings senteret. Jeg drikker vann under treningen. Jeg trener HST. Etter treningen som varer ca 1 time, spiser jeg brødmat og protein drikk.

Hva er det lurest å spise for meg før treningen ?

-Reid@r

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er du bedst tjent med at spise så meget som du kan holde i dig. Jo mere desto bedre. Din træning vil blive meget bedre.

Det kan være bedst at kvæle et flydende måltid, da du sikkert ikke har tænkt dig at stå op klokken 05.00 for at æde. Så prøv følgende opskrift:

½ liter mælk (Er du tynd, så sød)

100 g havregryn

den føromtalte banan

30g protein fra proteinpulver

1 spsk hørfrøolie

1-2 spsk sukker

1 spsk instant kaffe (valgfrit, men smager mums og giver dig et tiltrængt spark i røven til en så tidlig træning)

Smid ingredienserne i en blender, blend det godt, ca 45 sek, slam det (børst tænder)og så til træning, hvor du sørger for at drikke godt med vand.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

det lyder godt nok som en rimelig voldsom shake, hvis manden træner bare 20 minutter herefter. Hvis han kan gennemføre sin træning uden at få ondt i maven og/eller brække sig, er det selvfølgelig fint nok. Jeg ville dog vælge noget lettere, hvis det skal være så tæt på træning. F.eks et stort glas mælk og en banan, eller en lille proteinshake. Der er selvfølgelig ikke andet at gøre end at prøve ad :)

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Det er derfor det er en flydende kost jeg anbefaler. 40 minutter efter indtagelsen af flydende kost vil man typisk kun have 20% tilbage i maven, hvor det kunne være et problem. Så hvis man indtager den lige med det samme man står op, så skulle det altså ikke være et problem. Når du er der klokken seks, lige skal væe færdig med at varme op, osv så er det ikke et problem længere. Om noget vil man få det skidt af at træne med for lidt mad i kroppen. Prøv den nu bare og se om ikke det er meget bedre :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share