Kreatin


Salvia Divinorum
 Share

Recommended Posts

Det kommer jo lidt an på din størrelse.

Jeg er selv 192 cm og på 108kg. I opstartsfasen plejer jeg at tage 1½ spiseskefuld (5-6 dage) og derefter 1 teskefuld om dagen. Det virker for mig.

Omkring hvorvidt det virker er der delte meninger. Personligt synes jeg ikke det er noget vidundermiddel, men jeg mener godt selv at jeg kan mærke en mindre forskel. Jeg bruger det gerne når jeg er et par uger inde i et program, for lige at få et extra boost.

Forskningen omkring det viser at det giver en minimal forbedring, og min egen hjemmestrikkede teori er at effekten af kreatin er en blanding af den rent fysiske virkning samt den psykologiske virkning.

Men prøv det engang, og se hvad du synes. Kør i max 3 måneder, og hold derefter en pause. Jeg selv tager det normalt i 2 mdr, hvorefter jeg holder pause i et stykke tid.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo lidt an på din størrelse.

Jeg er selv 192 cm og på 108kg. I opstartsfasen plejer jeg at tage 1½ spiseskefuld (5-6 dage) og derefter 1 teskefuld om dagen. Det virker for mig.

Omkring hvorvidt det virker er der delte meninger. Personligt synes jeg ikke det er noget vidundermiddel, men jeg mener godt selv at jeg kan mærke en mindre forskel. Jeg bruger det gerne når jeg er et par uger inde i et program, for lige at få et extra boost.

Forskningen omkring det viser at det giver en minimal forbedring, og min egen hjemmestrikkede teori er at effekten af kreatin er en blanding af den rent fysiske virkning samt den psykologiske virkning.

Men prøv det engang, og se hvad du synes. Kør i max 3 måneder, og hold derefter en pause. Jeg selv tager det normalt i 2 mdr, hvorefter jeg holder pause i et stykke tid.

Jeg prøvede at træne på kreatin for ca. 7 år siden hvor jeg første gang stiftede personligt bekendtskab med styrketræningen.

Da jeg tog kreatin første gang havde jeg trænet i ca. 1 år.

Virkningen var der uden tvivl, jeg røg på bare 2 mdr. et pænt stykke op i bænk og alle andre øvelser, dog efter ca. 5-6 mdr. gik det hele ligesom "langsomt" igen og til sidst stoppede jeg med kreatinet da jeg ikke længere fornemmede en virkning, kort efter dette blev jeg tidsmæssigt forhindret i at træne og stoppede så helt.

Imidlertid har jeg sidenhen læst om kreatin og forklaringen på min oplevelse lå klar, for der stod at når man indtager kreatin på "sidelinjen" så sænker kroppen automatisk produktionen af kreatin selv, dette tager lidt tid for kroppen og derved opnås effekten af kreatintilskud i en periode på nogle få mdr.

For mange sker der så det at de kører på mens kreatinet virker og når virkniongen fortager sig stopper de med kreatinet for at spare penge, men så render de typisk indi en død-periode fordi kroppen har sænket produktionen af kreatin, nogle oplever ligefrem at de går lidt tilbage. :-/

Så udfra hvad jeg har læst og selv erfaret så virker kreatin, men personligt er det ikke noget jeg vil investere i igen, dog har jeg tillige læst at de senere udviklede kreatinprodukter er kommet problemet til livs.

Jeg har netop selv investeret i 2kg Cell Tech for at se om det er noget der er noget ved, til prisen har det ihvertfald bare at være godt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Så udfra hvad jeg har læst og selv erfaret så virker kreatin, men personligt er det ikke noget jeg vil investere i igen, dog har jeg tillige læst at de senere udviklede kreatinprodukter er kommet problemet til livs.

Jeg har netop selv investeret i 2kg Cell Tech for at se om det er noget der er noget ved, til prisen har det ihvertfald bare at være godt. ;)

Modsiger du ikke dig selv? Du vil ikke investere i det, men har aligevel købt noget?

Link to comment
Share on other sites

Så udfra hvad jeg har læst og selv erfaret så virker kreatin, men personligt er det ikke noget jeg vil investere i igen, dog har jeg tillige læst at de senere udviklede kreatinprodukter er kommet problemet til livs.

Jeg har netop selv investeret i 2kg Cell Tech for at se om det er noget der er noget ved, til prisen har det ihvertfald bare at være godt. ;)

Modsiger du ikke dig selv? Du vil ikke investere i det, men har aligevel købt noget?

Det kreatin jeg købte for 7 år siden var ikke det samme som er på markedet i dag, forhåbentlig er det ikke mere ihvertfald. ;)

Siden har jeg som sagt læst at kreatinet er blevet videreudviklet således at de "dårlige" sider ved det som var dengang jeg brugte det, nu skulle være kommet til livs.

Jeg har købt 2kg cell tech sammen med en jeg træner sammen med, så vi agter at tage det på prøve på denne måde og se om det er godt, det er jo den eneste måde at finde ud af om noget virker godt eller ej for en selv jo. :)

Ser imidlertid fint din pointe med om jeg er selvmodsigende, men produktet jeg idag har købt er et jo et helt andet. :)

Edited by SizZLeR
Link to comment
Share on other sites

Jeg tager de første 4 dage 3 tsk fulde, 2 i første protein shake og 1 i den næste. Derefter vil jeg kun tage 1 teske fuld i min morgenshake.

Snakkede netop med en til træning her i dag og han fortalte at han benyttede kreatin, også i nogle rimelige mængder, mængder som overskred det anbefalede og det resulterede så i ekstremt hård mave der grænsede til forstoppelse, så man skal vist være lidt varsom med mængderne.

Ja ja, ved ikke om det er overdoseret det du tager der, går ud fra det varierer mellem de forskellige kreatin produkter. :)

Har forresten taget de første 200gr Cell Tech i dag, nu bliver det interessant at se om en tid om det gør sin gavn eller om pengene er helt eller delvis spildt, det er noget dyrt skidt jo. :-/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share