Træningselastik


JHL
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er så småt ved at være ovenpå efter en langvarigskulderskade. Jeg skal nu igang med at træne med elastik.

Mit spørgsmål er så, hvor kan man købe sådanne træningselastikker henne? I hvilke butikker eller på hvilke hjemmesider kan sådan en bestilles?

Jeg har været i intersport men der havde de ikke sådan en.

Link to comment
Share on other sites

Hej lidelsesfælde!

Elastikkerne kan du bl.a købe hos

Fitnessbutikken

Øster søgade 36

1357 Kbh. K

33-161997

Elastikkerne fås både som noget der ligner et kort gummibånd (stram) eller i en lidt længere udgave der er nemmere strække (god at begynde med).

Held og lykke fremover!

Hilsen

SAS

Link to comment
Share on other sites

Ok, tak for svaret sas.

Jeg vil prøve at tage ind til dem og se hvad de har.

Har du også haft en skulderskade? Hvorlænge har din varet?

Jeg har snart været "ude" i et år!!! Og jeg kan stadig mærke det! Men ifølge min fysioterapeut skulle det gerne blive helt ok igen. Men det er bare fandens lang tid at være skadet. Det har virkelig været hårdt psykisk for mig. På et tidspunkt måtte jeg endda opgive at følge mine studier fordi jeg fik ondt i skulderen bare af at skrive!

Jeg følte selv ikke jeg havde overbelastet mine skuldre helt vildt. Men jeg prøvede at massere noget ibutop creme på skuldrene, men det skulle jeg ALDRIG have gjort. Den hårde massage gjorde at mine skuldre hævede helt vildt, og siden da var det bare rigtig slemt.

Hvad er din historie?

Hilsen

JHL

Link to comment
Share on other sites

Hej JHL.

Jeg har ligesom dig være skadet i et ondt år og arbejder stadig på at blive skaden kvit. Det er primært infra -og supraspinatus (skulder rotationen) som jeg skal have op på fuld styrke igen. Skaden er formentlig opstået pga forsømt skadesforbyggende alsidig træning og uvidenhed.

Selvom om jeg hurtigt opsøgte hjælp, så fik man den om "at holde den i ro", hvilket kun gav skaden "næring". Så det var først efter 8 måneder jeg egentlig kom igang med at træne mig ud af skulderinvaliditeten.

Skaden kan åbenbart være svær et se for "såkaldte" eksperter og skeptikere, hvilket der har været nok af. Mange har tilsyneladende svært ved at forstå at man selv med et "hårdtpumpet look", kan have en skade der gør det svært at knappe bukserne eller åbne skruelåget på colaflasken. Det er kun når man er ved at udføre diverse skulderrotationsøvelser i træningscentret at man kan få et vink og et af de der blikke "jeg ved hvad du går igennem blikke" fra en af de få indviede. Så det er ikke ualmindeligt som du selv nævner at en sådan skade kan gå en psykisk på.

God træning!

hilsen

SAS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share