Maveøvelser


P33T
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Har haft stor glæde af at læse jeres indslag men nu er det blevet min tur til at stille nogle spørgsmål.

Træner selv styrketræning 3-4 gange om ugen samt svømmer en del. Har nogle gode faste programmer som jeg følger med succes.

Mit spørgsmål lyder på om nogle der kan hjælpe mig med nogle simple men gode maveøvelser. er ikke så meget for maskiner mht mavemuskler men somsagt mere simple man også kan træne derhjemme.

Hvordan de udføres og hvormange.... evt links til nogle hjemmesider hvor der står forklaret

antallet er selvfølgeligt altid jo flere og oftere jo bedre.

Et andet spørgsmål lyder på jeg løber 2 gange om ugen ca. 12 km hård terræn og svømmer min. 1 gang om ugen i 1½ time om det har negativ indvirkning på min muskelrs "evne" til at vokse.... da det tager for meget energi.

På forhånd tak for seriøse svar

Mvh

P33T

Edited by P33T
Link to comment
Share on other sites

antallet er selvfølgeligt altid jo flere og oftere jo bedre.

Nej, mavemuskler skal trænes ligesom alle andre muskler. Dvs. højst hver anden dag og med 5-20 gentagelser per sæt.

Motion-online har selv en side med maveøvelser her. Mange af de viste øvelser kræver ingen udstyr.

God træning. :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for indslaget!!

Hvis der er andre der har nogle gode links ellers forslag til øveleser er i meget velkommen. man skal jo altid lige finde nogle der passer ind på lige præcis på mig!

Ved at kalorie indtaget er meget vigtigt og spiser derfor også MEGET mad iløbet af dagen nok også for meget men hva så længe det er sundt det man indtager

Link to comment
Share on other sites

Ved at kalorie indtaget er meget vigtigt og spiser derfor også MEGET mad iløbet af dagen nok også for meget men hva så længe det er sundt det man indtager

Du starter din tråd med at efterspørge maveøvelser. Jeg udleder direkte af spørgsmålet, at du gerne vil have SYNLIGE mavemuskler. Hvis det er korrekt, gør du en stor fejl i at spise FOR MEGET mad. Uanset om det er "sund" mad eller ej. Kcal er Kcal. Er du i et for stort Kcal-overskud gainer du fedt, og det sætter sig næsten altid omkring livet i stedet for på overarmene. Desværre ;) . Hvis dine mavemuskler skal være synlige, skal du have en lav fedtprocent, altså skal dit Kcal-indtag være i ligevægt (hvis fedt% er ok) eller i underskud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share