Min kostplan til dem der vil have den :D


ap1983
 Share

Recommended Posts

Nu er det vigtigt at huske på at hvis man er meget overvægtig kan man slippe godt fra en mere drastiske kcal restriktion.

Tabellen er her fra (mere overskueligt).

Fedt% Kcal massetab% fedttab%

10% fat None 80% 20%

30% fat None 40% 60%

50% fat None 18% 82%

Hvad viser ovenstående tabel?

(og hvorfor fatter dette board ikke mellemrum så man kunne sætte skidtet mere overskueligt op :angry:)

Hvis du er meget overvægtig (50%fedt) og faster er 80% af vægttabet være fedt :)

Hvis du har en lav fedtprocent (10%fedt) og faster vil 80% af vægttabet være muskler :(

Dette betyder kraftig kcal restriktion i startfaseb af stort vægttab og meget mere moderat kcal restriktion senere.

Det er dette der har været tilfældet i startfasen af ap1983's vægttab. Vanvittigt imponerende i øvrigt :banana:

Jeg har ikke set nogen negative indlæg, blot kritiske. Bare fordi resullteterne er imponerende og usædvanlige, betyder det ikke at der ikke er en bedre og sundere måde at nå målene på.

I den ovenstående diæt er der et meget lavt fedtindtag. Dette påvirker både hormonel status og insulin sensitivitet i en negativ retning.

Et indtag af essentielle fedtsyrer/omega 3fedtsyrer ville let kunne afhjælpe dette. Et populært produkt er udo's choise. En anden strategi kunne være at spise fed fisk og lidt nødder/kerner.

Ellers ser diæten ganske fornuftig ud.

Meget positivt træk at du vælger at dele den med os andre :D

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Hvis du har en lav fedtprocent (10%fedt) og faster vil 80% af vægttabet være muskler

Det lyder helt vildt det der.

Jeg har tidligere cuttet hårdt de sidste 2-4 uger af min diæt, hvor jeg går ned på omkring 1700-1800 kcal, og intensiverer cardioen markant ved siden af vægttræning.

Når jeg har kigget på vægttab og fedtprocent - så har det altså set ud til at forholde sig sådan at noget i stil med 2/3 er fedttab ? hvilket sådan cirka er 66% ? :blink:

Fedtprocentmåling er både med tang og bioimpedans-vægt.

Kører jeg den længere end ca. 4 uger, så påvirkes effekten dog dramatisk på udslaget på fedtprocenten - det virker som om at der er et favorisabelt vindue i starten af sådan en diæt.

Men det er selvfølgelig min egen erfaring, så om det kan overføres ved jeg jo ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere cuttet hårdt de sidste 2-4 uger af min diæt, hvor jeg går ned på omkring 1700-1800 kcal, og intensiverer cardioen markant ved siden af vægttræning.

Når jeg har kigget på vægttab og fedtprocent - så har det altså set ud til at forholde sig sådan at noget i stil med 2/3 er fedttab ? hvilket sådan cirka er 66% ? 

Fedtprocentmåling er både med tang og bioimpedans-vægt.

Kører jeg den længere end ca. 4 uger, så påvirkes effekten dog dramatisk på udslaget på fedtprocenten - det virker som om at der er et favorisabelt vindue i starten af sådan en diæt.

Nu skal vi huske på: faste=nul mad. Og at vægttræning (som "beskytter" muskel massen) heller ikke er med i billedet.

Men det giver en god indikation af, at man ikke skal have for stor et kcal underskud på diæt når man har lav fedt%

Link to comment
Share on other sites

Nu ha jeg hørt om at måle sin fedt% mange gange, udregner man den via en formel eller hvordan gør man det?

ja,

f.eks.

Mål din fedtprocent med et målebånd

eller hvis man er i besiddelse af en tang ved hjælp af Mål din fedtprocent med en fedttang

og selvf. er der også dem der bruger en vægt med bioimpedansmåler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share