Hvor meget protein?


Squatfather
 Share

Hvor stort et proteinindtag for optimal fremgang?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Udledt af en diskusion med Stubbe og Torben F. i en anden tråd vedrørende proteinindtag oprettes denne poll. Stubbe og Torben F. er tilsydenladende af den holdning, at alt over 2 gram protein pr kg kropsvægt er spild. De stoller blindt på nogle videnskabelige undersøgelser og afviser katagorisk folks personlige erfaringer som placeboeffekt.

Personligt har jeg haft den bedste fremgang med et proteinindtag på 3-3,5 gram pr kg kropsvægt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke eksperimenteret længe nok med kosten til at kunne sige hvad der er optimalt for mig, men under bulk har jeg for det meste kørt ca 3-3,5x kropsvægt og nu her under cutting 2-2,5x kropsvægt. Selvom vægten er faldet lidt tjept synes mine målinger at vise jeg holde rimelig godt på massen. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvad der er optimalt og hvad der er 'overflødigt' ved jeg sgu ikke, men en forskel fra omkring 1,5-2g til 2,5-3g har ihvertfald haft en mærkbar forskel hos mig...

Men om den mærkbare forskel skyldes, at det samlede energiindtag er øget ved samme lejlighed... :unsure:

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share