Forkølelse og træning


Søren_helskov
 Share

Recommended Posts

Har lige brækket mig af det for ikke mindre end 30min siden. Så helt ufarlig er det måske ikke :)

Følte mig ellers frisk nok, og trænede også videre.

Nå, men jeg kan da også kun snakke ud fra egne erfaringer. Lidt snot har aldrig afholdt mig fra at træne - så længe man bare føler sig frisk og lytter til sin krop, så tror jeg ikke det går helt galt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Søren

Jeg synes faktisk mange gange jeg har fået det bedre af at træne, når jeg har været plaget af en forkølelse. Umiddelbart lader jeg ikke en forkølelse stå i vejen for træning. Men følger der feber med, så bliver jeg hjemme.

- Dipy

Link to comment
Share on other sites

Rent fysiologisk er der intet i vejen for at træne med en forkølelse. Vær dog obs på at din maxydelse er nedsat, og at det kan betyde at det tager længere for kroppen at komme sig over forkølelsen, fordi du beder den arbejde med vægte i stedet for at focusere på at blive rask.

Træner selv når jeg er forkølet, men tilpasser programmet så jeg kører med let belastning.

Link to comment
Share on other sites

Det er underligt du bliver ofte rask af at gøre det modsatte man skulle tro.

Inden jeg tog på Skiferie havde jeg en forfærdelig hoste/halsbetændelse.

Efter at have stået på ski 2 dage var jeg helt rask ved ikke om det var alpe luften eller pga motionen =)

Det samme da jeg var syg en anden gang, forsatte jeg med at løbe, efter 2-3 dage var den sku også væk...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share