Mit Program


El Kay
 Share

Recommended Posts

Jeg træner 3 gange om ugen tirs,tors og søndag. Og mit program ser således ud

1. Dag       Ryg  Chin-Up

                         Bent-over Row

                         Shrugs

                         Back Extension

            Skuldre Shoulder Press

                         Dumbell front raise

                         Upright row

               Mave Incline Crunches

                         Incline Twisted Crunches

2. Dag     Bryst: Bench Press

                         Incline Dumbell Press

                         Dumbell Fly

           Triceps: Close grip Bench Press

                         Dips

                         Lying Triceps Extension

3. Dag   Biceps: Biceps Curl

                Ben: Squat

                         Leg Extensions

                         Leg Curl

              Mave: Incline Crunches

                         Incline Twisted Crunches

Jeg træner primært for masse, ser det fornuftigt ud??

Mvh

El kay

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest vil jeg mene at du sagtens kunne træne de forskellige muskelgrupper mere end en gang om ugen. Ellers mener jeg også at 3 tricepsøvelser og 3 skulderøvelser er i overkanten, når de bliver trænet lige efter hinanden , som det er tilfældet i dit program, ydermere bør dødløft også indgå i ethvert program.

Selvfølgelig er vi ikke allesammen ens med hensyn til arbejdsbyrde og restitutionstid osv, men alligevel så synes jeg det jeg har skrevet gælder for langt de fleste.

og smid øvelser som leg extensions og bencurls ud, og ind med dødløft og frontsquat

Link to comment
Share on other sites

Ja sagtens!!!! Dt kan deles op på mangge måder alt efter hvad dine mål er, men her er et forslag:

dag1

bænkpress

closegrip bænkpress

shoulderpresses

dumbbell shrugs

chinups

dag3

dødløft

bentover barbell rows

chinups

biceps curls

weighted abs

hyperextensions

dag 5

squat

incline bænkpress

dips

bentover laterals

hyperextensions

skråmaveøvelse

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved skam ikke om det er det ultimative for dig... det er, som du selv er inde på, meget individuelt, men det var en måde at gøre det på. Det kunne sagtens gøres anderledes. Og iøvrigt er der jo heller ikke skrevet repantal og sætantal på, så det er ikke til at sige om det er det ultimative for dig.

Med skrå maveøvelse, mener jeg bare en øvelse der træner de skrå mavemuskler. Det kunne evt. være sidebends eller lignende.

Håber jeg kunne være til hjælp indtil videre, nu går jeg i seng.....skal tidligt op og ha hevet nogle sting ud af mine ben imorgen formiddag.

cs

Link to comment
Share on other sites

Hasemuskler er også vigtige for andre end styrkeløftere. Du vil da hellere ikke kun træne bryst, og så helt glemme rygtræning, vel??

Alm. dødløft er ikke nok for haserne, ligesom squat som i endnu mindre grad belasterne haserne, medmindre der er tale om squat med rigtig bred stand. Bent over rows har ikke noget som helst at gøre med haserne.

En ting er at quads måske har for lidt at lave i det program her, men det har haserne så sandelig også.

Link to comment
Share on other sites

min pointe var bare at der iforvejen var for lidt arbejde for quadricepsen i forhold til haserne. Så vidt jeg har læst mig til er det mest haserne og "the posterior-chain" der arbejder i både squat og dødløft...hvis man da husker at "sætte sig tilbage" som man skal i squat vel og mærke. Nej, haserne har nok ikke så meget at gøre i bend-over-rows endda det er nok mest en stabiliserende..men de er jo trodsalt en del af "the-posterior-chain" som man jo træner lidt i form af ens spinal-errector får en del arbejde under bend-over-rows. Men det kommer jo også helt an på om man bruger en hældning på 45 eller 90 grader.

Link to comment
Share on other sites

Ryggen bruges også som et stabiliserende element i bænkpres, men ikke desto mindre så skal ryggen også trænes direkte.

Rent faktisk mener jeg at decideret hasetræning også er vigtigt for folk, som træner efter masse og udseende, netop fordi der i sådanne programmer(og dette program også) ikke bruges så meget tid og energi på at træne squat og dødløft, som trodsalt giver lidt hasetræning. Pointen i mit indlæg var således blot at påpege mangel på hasetræning, eftersom du allerede har påpeget det med quads.

Foreslag til mere quadtræning iøvrigt:

Lunges

Front squat

Rigtig Hack squat

Link to comment
Share on other sites

fint...bare vi ikke slår hinanden ihjel..hehe ;)

btw....jeg har læst på drsquat at han ikke er så glad for hacksquat..den går som sagt meget i quad'ene..men den belaster desværre også ens knæ meget i forhold til frontsquat og andre "quad-øvelser".. Han mener da at man som bodybuilder og dermed som en der vil lægge mere pres på sine quads ikke kan undgå at belaste sine knæ meget i forhold til en styrkeløfter, som kan flytte meget af knæens stress over til hoften og baglårene for slet ikke at tale om at den nedre ryg belastes mere da man jo skal kompensere ved at læne sig længere frem for at holde balancen..

Så prøv at lægge mest vægt på frontsquat og prøv dig frem med hacksquat..men læg mærke til om dine knæ ..hvis de opfører sig underligt så prøv at fjerne hacksquat og se om det bliver bedre ;o)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share