Cardio+træning


ReneBL
 Share

Recommended Posts

Emnet har sikkert været oppe og vende før, men vil driste mig til at bringe det op igen :tongue:

Da jeg har fået (læse)ferie, har jeg en del tid til overs pludseligt og kunne derfor godt tænke mig at begynde og løbe. Det er altså samtidig med at jeg træner 3 gange om ugen, og så ville jeg hører om det vil indvirke negativt på min vægttræning??!! :cry:

på forhånd tak, RBL

Link to comment
Share on other sites

For de fleste vil nok ikke være alt for smart at 'gå til den' med løb og vægttræning på samme tid...

I øjeblikket træner jeg 7 dage om, 4 dages interval træning ( :cry: ) og 3 dages vægttræning, og jeg har til min store overraskelse faktisk ikke mistet styrke, selv om jeg træning begge dele (relativt) hårdt!

[interval træningen er hovedsagelig fordi jeg skal ind og springe her til august - og så også fordi jeg regner med at tilbringe en pæn slat tid på stranden i år... ;) ]

Link to comment
Share on other sites

Jeg vel mene du sagtens kan løbe, uden at det for negativ indflydelse på din vægttræning. Det gør det i hvert fald ikke ved mig... Jeg vægttræner også 3 gange om ugen + omkring 10 timers andet, som roning, løb og svømning, uden det går ud over vægttræningen. :)

Link to comment
Share on other sites

Så længe du stadig kan ligge i kcal overskud og er (forholdsvis) restitueret burde det ikke have indflydelse på din vægttræning. Hvis du løber dig til et kcal underskud så vokser du nok ikke særligt godt dog.

Edited by Apocalypse
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share