et spørgsmål om progression


olesen82
 Share

Recommended Posts

hej

går og fifler lidt med mit nye 2 split program, men har ikke helt fundet ud af hvordan jeg gør med progressionen.

i mit sidste program startede jeg bare på ca. 60% af max og byggede det så op over 7 uger med de sidste 2 dage i syvende uge med forced reps.

MEN, jeg tækte på om man ikke kunne lave det på en lidt mere spændende måde!!!

hvad med at sige at man træner over 6 uger, starter på ca. 70 % af max også gør således:

udgangspunktet er bænkpres:

uge 1: 75% af max, 12 reps

uge 2: 80% af max, 10 reps

uge 3: 85 % af max, 10 reps

uge 4: 90% af max, 8 reps

uge 5: 95% af max, 8 reps

uge 6: max med forced reps

1uges SD og så forfra..

er det en dum måde at gøre det på fordi jeg tænkte på følgende:

--der er jo ikke så stor forskel på det man løfter i fx uge 1, 3 og 4 fordi at antal reps jo falder, dvs at antal tonnage eller hvad det hedder man løfter per gang er der jo ikke så stor forskel på. ødelægger det progressionen, eller er det mere eller mindre underordnet???

på forhånd tak

morten

Link to comment
Share on other sites

syntes den progression der virker lige lovligt voldsom.....

Jeg tvivler på at jeg ville kunne køre

85% 10 reps

90% 8 reps

95% 8 reps

bortset fra at det er svært at bedømme da jeg ikke aner hvor mange sæt du har tænkt dig at køre syntes jeg progressionen virker umulig.... 10 reps med 85% og ugen efter 8 med 90% også 8 med 95% bortset fra at det går utroligt hurtigt syntes jeg at 8 reps med 90 eller 95% virker meget urealistisk, men jeg ved jo heller ikke om du har tænkt dig at lave forced rep fra det tredje rep af?!?!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share