Røde striber på maven


dalle
 Share

Recommended Posts

Hej Mol.

Har lige et lidt underligt spørgsmål.

Når jeg har sat på en stol, i sofaen eller lign. får jeg nogle røde striber hen over maven. Jeg er på ingen måde tyk. Når jeg står oprejst og spænder kan man se en lille six pack. Når jeg står op om morgenen er striberne i øvrigt væk.

Er det huden der skal strammes op og hvordan gør man det?

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke helt hvorfor det kommer, men det er meget normalt og har intet med dig specielt at gøre! Jeg har det også, og jeg er bestemt ikke tyk. En af mine venner der grænser til at være offer for anorexi har det også efter at have siddet ned i længere tid, så der er ikke så meget at gøre ved det tror jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Ja, det kan jeg også se du er, når du ikke engang kan stave til "playboy" :lol:

Synes faktisk det er dybt dramatisk at der er så mange danskere, der ikke kan kende forskel på "Sat" og "Siddet" og andre logiske sider af vores sprog.

Derfor ville jeg lige hjælpe personen, da det er en træls uvane at have.

Angående de røde striber på maven, så betyder det ikke noget.. Dem får jeg også altid når jeg har siddet ned. Det er bare fordi huden bliver "foldet" når du sidder ned, pga den bliver trykket sammen.. Dette giver så de røde striber, som dog er ganske uden betydning da de forsvinder hurtigt igen ;)

Link to comment
Share on other sites

Playbog var nu en lille omskrivning af dit navn.... Du ved en lille hentydning til dine kloge bemærkninger....

Anyways fred være med det.... -Det her højner jo ikke ligefrem noget.... :)

Edited by SGJ
Link to comment
Share on other sites

Har søgt på google omkring histamin og jeg tror sq ikke lige det har noget med striberne at gøre. Her er bl.a. noget jeg fandt:

Hvordan virker histamin?

Histaminet udvider blodkarrene, så slimhinderne hæver op, fordi væske siver ud i vævet.

Det stimulerer også de slimproducerende kirtler i for eksempel næse- og luftveje (næsen løber).

Sammen med histaminet frigives stoffer, der får muskulaturen i luftvejene til at trække sig sammen, så luftvejene forsnævres, og man får problemer med at ånde ud. Man får et astma-anfald. Histaminet er også årsag til de reaktioner, der giver den ubehagelige kløe.

Link to comment
Share on other sites

bare fordi huden bliver "foldet" når du sidder ned, pga den bliver trykket sammen

Playboy, bare for at hjælpe dig af med en træls uvane og højne dit kendskab til det danske sprog: forkortelsen "pga." (der jo naturligvis, da det er en forkortelse, efterfølges af punktum) står for "på grund af". Din sætning skulle derfor på korrekt dansk have heddet: "pga. at den bliver trykket sammen".

Hvis du en anden gang demonstrerer et lignende dramatisk ukendskab til korrekt dansk, skal det være mig en glæde at give dig endnu en lektion!

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt det du har fundet, men histamin udskilles også i huden. Det giver sig udtryk ved rødme. Det kan fremprovokeres ved massage og for eksempel ved at sidde og falde sammen så huden folder.... ;)

Håber det er ok jeg svarer Puma....

Edited by Buc
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Unclebully << stortset alle sætninger kan siges grammatisk korrekt uden at bruge fyldordet "at"

Eneste sted "at" har sin plads er f.eks. i følgende sætning.

Manden var meget træt af han havde mistet sit arbejde - at han så havde fået et nyt, betød ikke så meget.

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Du har ikke sat i en stol, du har siddet i en stol ;)
Synes faktisk det er dybt dramatisk at der er så mange danskere, der ikke kan kende forskel på "Sat" og "Siddet" og andre logiske sider af vores sprog.... ;)
Og hvis de kunne, var det dybt grammatisk :)
Unclebully << stortset alle sætninger kan siges grammatisk korrekt uden at bruge fyldordet "at"

Eneste sted "at" har sin plads er f.eks. i følgende sætning.

PlayboY, fik du ikke 11 i dansk på HF ?

Vær glad for det, for det er ikke alle der får det :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share