Mp3 afspiller til løb


løber
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg overvejer, at skifte min md ud med en mp3 afspiller!.

Den skal bruges til løb, cyklin og bare normal...

Er der nogle der har erfaringer?.

Er 128mb nok, eller bliver man træt af musikken, og træt af hele tidne at skulle fylde nyt på?.

Er der nogen der har erfaringer med feks Ipod eller andre Hdd baserede afspillere og løbetræning, duer de til det?.

;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Nex iA, som egentlig fungerer fint, dvs ingen rystelser eller noget. Men det er noget billigt plastik-crap - har allerede fået byttet den een gang, såe... Lad være med at købe den. Mht. Mb, så har jeg 256 - det er rigeligt, så 128 skulle være fint.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 20 GB 3. G ipod, men sådan en kan jeg ikke anbefale, hvis du skal bruge den til løb. Har prøvet at have den med i lommen et par gange, men den er altså for tung, så det ender med at jeg løber med den i hånden. Det skulle være muligt at få forskelligt udstyr til den, så det er muligt at løbe med den, men til løbetræning ville jeg personligt foretrække en eller anden lille dims man kan have om halsen eller lign.

Er heller ikke så tryg ved at løbe rundt med et stykke "skrøbeligt" teknik til 3700 kr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige købt en I-mpia med 256mb...og det er rigeligt efter min mening.

Jeg kan forestille mig den er god, at have med på løbeturene men jeg har endnu ikke haft muligheden for det grundet kraftig DOMS i bentøjet.

Sørg for at købe en let/flad mp3-afspiller da de er behagelige at løbe med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det ender med en creatives. de virker temmelig cool. 256mb. Så håber jeg bare de kan klare lidt håndsved, og hvad de ellers bliver udsat for.

<_<

Takker for svarene, jeg havde håbet på, der var nogen der enten kunne be- eller afkræfte myten om hdd afspillere og løb....

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er træt af at de små høretelefoner falder ud af ørene (og vel og mærket ikke går alt for meget op i dit udseende  ) kan du lige køre et stykke "bodytape" hen over øret når du har sat "propperne" i ørene - så er det problem løst!

Eller købe dig et par neckband høretelefoner hvis du ikke gider at rende rundt og se tåbelig ud med tape på ørene :)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Du skal ha' en der kan afspille vorbis, hvis det er muligt. Vorbis er klart bedre ifht til mp3 per MB.

men hvis al din musik ligger som mp3 er der ikke meget vundet ved at konvertere det til ogg - i teorien i hvert fald

Helt rigtigt, men det kunne da hænde at man løb på en original cd :lol: Det er mest med henblik på hvis ens mp3man "kun" skal have 128 mb. :)

Link to comment
Share on other sites

Du skal ha' en der kan afspille vorbis, hvis det er muligt. Vorbis er klart bedre ifht til mp3 per MB.

men hvis al din musik ligger som mp3 er der ikke meget vundet ved at konvertere det til ogg - i teorien i hvert fald

Helt rigtigt, men det kunne da hænde at man løb på en original cd :lol: Det er mest med henblik på hvis ens mp3man "kun" skal have 128 mb. :)

:o bruger man stadig dem :tongue:

Faktisk kan jeg kun se to flashbaserede afspillere som understøtter ogg, nemlig ISM IOPS og Jens of Sweden MP-130 og kigger man lidt efter tror jeg faktisk det reelt er samme afspiller ;)

Link to comment
Share on other sites

Mymusic.dk er et fint lille sted til at finde oplysninger om en masse afspillere, man skal baere lige være opmærksomme på at de kke er supergode at handle med. :)

- Rod

Kender dem skam godt, der er bare så fandens mange afspillere at det tager en krig at kigge dem alle igennem.

Har du konkrete dårlige erfaringer med dem?

Link to comment
Share on other sites

Har du konkrete dårlige erfaringer med dem?

Jepsen, bestilte selv en creative afspiller hos dem, som de ikke havde på lager og så fik de prakket en anden afspiller på mig som jeg ikke synes er supergod.

Det samme skete for tre af mine venner. Den ene fik også noget bras som hun så sendte tilbage, hvor det tog dem 1½ måned at tilbagebetale pengene. En anden bestilte en NEX IIe som stod til at være på lager men som heller ikke var der, han fik så en ia i stedet med et defekt flash kort som det tog dem 1 måned at bytte. Den tredje af mine venner der bestilte hos dem, kunne heller ikke få det han havde bestilt og fik noget andet som dog ikke kan siges at være dårlig, men da jeg har prøvet begge må jeg sige at den han først havde bestilt var bedre.

Tendensen går lidt på at de ikke har deres varer på lager selvom de står til det, og de tilbyder så i stedet at man kan trade op, og få en lidt dyrere afspiller til samme pris. Umiddelbart lyder det jo okay, men når de afspillere man får tilbudt i stedet ikke er bedre selvom de er dyrere, og når deres behandling af returvarer og ombytning ikke er i højsædet så synes jeg ikke jeg vil anbefale dem :)

Jeg havde personligt bestilt en creative Rhomba, og fik tilbudt sådan en iRIbs stodder i stedet som var 300kr dyrere, men bestemt ikke bedre. Jeg må dog selv påtage mig ansvaret for ikke bare at have sendt lortet tilbage med det samme, men det er svært lige at vurdere et produkt hvis man ikke har brugt det lidt tid først.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

ok, lyder ikke for godt. Jeg har kun handlet der en enkelt gang, og der var ikke noget galt, så det er lidt svært at sige noget negativt.

Hvilke afspillere var det som var dårlige?

iRibs tingen har jeg læst giver støj når displayet er tændt :blink:

Link to comment
Share on other sites

iRibs tingen har jeg læst giver støj når displayet er tændt
Jep, det er rigtigt :)
Hvilke afspillere var det som var dårlige?

Altså iRibs'en er jo helt klart dårlig, og jeg kan sgu ikke huske hvad den anden var for en, men den var da i hvert fald billig.

Man kan jo også se at de nærmest smider de iRibs afspiller efter folk, da jeg fik den stod 256mb til 1700kr, nu kan man få 512mb til 1500kr, så hurtigt plejer det da alligevel ikke at gå på det marked. :)

Kan jo også ske at jeg har været uheldig med mymusic, men jeg synes det er lidt utilfredsstillende at de i 4/4 tilfælde ikke har haft de varer der var bestilt, selvom de stod til at være på lager.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share