Coca Cola Light / Pepsi Light


JPC
 Share

Recommended Posts

Så vand er et ulødigt produkt 
Nej da hvor får du den idé fra?
De mener at aspartam skal undgåes

Hvem er De?

Ja, mulighederne er utallige med dette dejlige og sunde produkt.
Der er noget du misforstår i denne sammenhæng. Det er ikke sundt i sig selv, men bedre end sukker hvis man ønsker at tabe sig.
Der er videnskabeligt belæg for, at xylitol, der er lige så sødt som sukker, reducerer huller i tænderne.
Ja det er fint istedet for sukker.

Orla Zinck ved en masse om tilsætningsstoffer, som er hans speciale. At han så også udtaler sig om andre ting må jo stå for hans egen regning.

Mener du helt seriøst at cola light er et sundt og lødigt produkt ? - Og for at du ikke skal misforstå spørgsmålet så er det ikke sammenlignet med cola el. lign. som jo er et endnu værre produkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bevidst undladet at komme med min egen holdning, da emnet er kontroversielt. Jeg har forsøgt at ligge den aktuelle viden på bordet, og derfra lade folk selv mene hvad de vil om emnet. Det er lidt trist, at du i din kamp på at få CocaCola light erklæret usundt, har glemt at komme med noget fagligt, hvilket du plejer at være god til. Det er din egen holding vi har hørt hele vejen igennem, bare i forskellige versioner, som tillige har båret præg af, at du bare vil have din holdning igennem.

Noget andet er at man stort set aldrig kan klassificere en fødevare som sund eller usund. Man kan sige at nogle fødevarer eller fødevaregrupper er mere eller mindre gode i forskellige situationer.

Sukkerfri sodavand har vist sig at kunne være et led i en vægttabsproces eller kan bruges ved vægtvedligeholdelse. Der er ikke fundet nogle negative effekter ved produkterne udover den omtalte effekt på tænderne.

Med hensyn til tænderne har Cola light en negativ effekt, men vil stadig være et bedre valg end for eksempel juice. Dermed ikke en blåstempling til at drikke løs hele dagen- hele ugen.

Dette er tidsspild og bliver derfor mit sidste indlæg i denne diskution med mindre der kommer noget fagligt frem.

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Noget andet er at man stort set aldrig kan klassificere en fødevare som sund eller usund. Man kan sige at nogle fødevarer eller fødevaregrupper er mere eller mindre gode i forskellige situationer.
Har du ret i.

Transfedtsyrer er sundt hvis man er underernæret. Transfedtsyrer er sundt hvis de erstatter stryknin.

Cola light er sundt hvis man har væskemangel. Cola light er sundt hvis de erstatter almindelig sodavand.

Emnet er ikke kontroversielt, men såre simpelt: cola light indeholder vand og det er sundt resten er unødvendige fyldstoffer som giver smag og farve.

Alt andet er crab.

Link to comment
Share on other sites

Emnet er ikke kontroversielt, men såre simpelt: cola light indeholder vand og det er sundt resten er unødvendige fyldstoffer som giver smag og farve.

Hvis det kan skabe mere nydelse i forhold til kun at drikke vand, er der vel ikke noget slemt i det. Det kan jo tænkes at folk får nok væske ved at drikke light produkterne, hvilket de måske ikke ville, hvis de kun drak vand. Vand kan jo til tider blive lidt ensformigt. ;)

Antaeus, er du imod nydelse? ;)

Alt andet er crab.

Kan du dokumentere, at alt andet er krabbe? :unsure::tongue:

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

Arhhh sidder i dette moment og nyder min Pepsi max fyyyyyldt med aspartam syre og tilsætning-stoffer... MAAAAAM det må være gudernes nektar :wub: har forresten nul huller... håber ikke nydelse er en synd for så er jeg da fortabt... husk nu kun sex i moderate mængder ellers bliver huden slap... nå nej man kan jo bare æde lever så trækker den sig sammen igen... bare klø på :)

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Vandpyt <

Hvis det kan skabe mere nydelse i forhold til kun at drikke vand, er der vel ikke noget slemt i det. Det kan jo tænkes at folk får nok væske ved at drikke light produkterne, hvilket de måske ikke ville, hvis de kun drak vand. Vand kan jo til tider blive lidt ensformigt.

Antaeus, er du imod nydelse?

Hvis du havde læst mine indlæg så ville du ikke stille det spørgsmål.

Men for at du skal blive fri for at læse mine tidl. indlæg og læse mellem linjerne så se nedenstående:

Jeg drikker selv cola, men foretrækker den sukkerholdige da den smager meget bedre.

Smag er ekstremt vigtigt for hvad jeg vælger og det er endda selv om det er et crab produkt.

Jeg prøver dog at holde mig til nogenlunde lødige varer.

Oftest drikker jeg vand, som smager ganske godt hvis det har overnattet i køleskabet.

Men nu var det bare ikke smag vi diskuterede.

Kan du dokumentere, at alt andet er krabbe? 

Ja da. Tjek E-nummerbogen hvoraf det fremgår at tilsætningstofferne i cola ikke er tilsat for sundhedens skyld, men MÅSKE endda kan have en negativ effekt.

Link to comment
Share on other sites

Kan du dokumentere, at alt andet er krabbe? 

Ja da. Tjek E-nummerbogen hvoraf det fremgår at tilsætningstofferne i cola ikke er tilsat for sundhedens skyld, men MÅSKE endda kan have en negativ effekt.

Siden du ikke fangede den, så må jeg jo uddybe, jeg tror, du mener crap, ikke crab. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Siden du ikke fangede den, så må jeg jo uddybe, jeg tror, du mener crap, ikke crab.
Jeg fangede den godt nok, men valgte bare at køre ud af med krabbe nu når jeg havde stavet forkert i første omgang - vi forstår jo alle hvad der menes. Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share