Mit træningprogram!


FireBart
 Share

Recommended Posts

Hey!

Jeg er en dreng på 15 som nu vil begynde på et nyt trænings program!

Jeg vil begynde på et Full body! (Også det jeg trænet før) Men nu vil jeg prøve at få lidt hjælp fra nettet til at lave et! B)

De øvelser jeg har tænkt mig:

Squat.

Lateral raise.

Pull ups.

Bent over Rows.

French press.

Calf press.

Bænk pres.

Skrå bænk pres.

Også er det så nu jeg har brug for lidt hjælp:

Har jeg brug for flere øvelser, hvis ja hvilke?

Og skal jeg have forskelle reps, altså:

1-2uge: 6reps

3-4uge: 8reps

5-6uge: 10reps?

Li hvad jeg ku komme på af spørgsmål. Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig lidt!

Link to comment
Share on other sites

Godt at se du har prøvet selv og valgt udemærkede øvelser generelt.

Jeg ville mene der er bedre valg end lige lateral raises, men måske får dine skuldre nok tæsk af dine presøvelser? Det ved du bedst med din egen erfaring.

Du mangler noget der træner baglår. En romanian deadlift ville være et oplagt forslag.

Mht. din variation af gentagelser, er det grundlæggende en god idé.

En elloer anden form for progression af dine vægte ville dog være optimalt. Se evt. hst artiklen på forsiden, for at få mere info omkring hvorfor/hvordan :)

Link to comment
Share on other sites

Godt at se du har prøvet selv og valgt udemærkede øvelser generelt.
Takker :D
Jeg ville mene der er bedre valg end lige lateral raises, men måske får dine skuldre nok tæsk af dine presøvelser? Det ved du bedst med din egen erfaring.

Ville du foreslog millitary press eller? Sys faktisk at mione skuldre for nok, men måske hvis du kommer med nogen andre øvelser ku det da være et forsøg værd ;)

Du mangler noget der træner baglår. En romanian deadlift ville være et oplagt forslag.
Træner squat til box, og kommer langt ned, og vil da mene at den så også kommer i baglåret da jeg kan mærke det?
Mht. din variation af gentagelser, er det grundlæggende en god idé.

En elloer anden form for progression af dine vægte ville dog være optimalt. Se evt. hst artiklen på forsiden, for at få mere info omkring hvorfor/hvordan :)

Prøver jeg så li at læse en gang! B)

Edited by FireBart
Link to comment
Share on other sites

Træner squat til box, og kommer langt ned, og vil da mene at den så også kommer i baglåret da jeg kan mærke det?
Boxsquat giver mere i baglåret end alm squat hvis den udføres "WSB stylee", men jeg har nu aldrig oplevet at der var nogen der var for stærke i deres baglår. Omvendt har jeg ofte set mennesker der havde problemer med helt basale bevægelser pga. svaaaaage hofteekstensorer.

Husk, RDL træner hele bagsiden: baglår, baller, lænd, trapezius, rhomboideus. Hvorfor undvære træning af dette (pigerne kan godt lide en god røv ;) ).

Prøver jeg så li at læse en gang! 

Dovenlars, det tager 15min og kan implementeres med det samme, med bedre resultater til følge B)

Jeg ville foreslå millipres, men lad som sagt dine erfaringer guide udformningen af dit program B)

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Husk, RDL træner hele bagsiden: baglår, baller, lænd, trapezius, rhomboideus. Hvorfor undvære træning af dette (pigerne kan godt lide en god røv  ).

Man træner da også røv i squat. Men altså ik li det jeg gider træne mest da man let får en big mamma ass da. Og ik li det jeg går efter :bigsmile:

Kan altså ik finde den artikel? Måske bare mig der er blind eller?

Link to comment
Share on other sites

Programmet jeg lavede i dag:

15min cykling.

Alle øvelser er lavet med 3sæt med 8reps.

Bænk press: 1. 40kg 2. 45kg 3. 45kg.

Bent over rows: 1. 40kg 2. 45kg 3. 45kg.

Squat to box: 1. 60kg 2. 65kg 3. 65kg.

Calf press: 1. 155kg 2. 165kg 3. 185kg.

Skrå Bænk press: 1. 16kg 2. 16kg 3. 16kg.

Lateral raise: 1. 8kg 2. 6kg 3. 6kg.

Curl: 1. 12 kg. 2. 12kg 3. 12kg. Sku ha lavet Pull ups, men orkede det virkelig ik! :thumb_down:

French press og close grip BP: 1. 17,5kg 2. 17,5kg 3. 17,5kg.

Pull downs: 1. 30kg 2. 35kg 3. 35kg. (Prøver at blive stærk nok til chins.

Mave stol: 1. 40kg. 2. 45kg. 3. 45kg. (Laver den uden at støtte med benene)

15min cykling.

Ja det var programmet, nogen der vil sige noget til det?

Skal lige siges at det ikke er mit færdige program, da jeg lige ville hører om der var nogen der havde noget at sige til det?

Edited by FireBart
Link to comment
Share on other sites

Smid chin-ups ind i stedet for pullups/curl..  ;)

Chins up: Til ryg ik?

Pull ups til biceps? Eller er der noget jeg har misforstået?

Exactly.. :) - Selvom pullups dog også går i ryggen

Ja men mest biceps!

Så det du siger er ud med Curls og så kører Pull Ups og Chins?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share