Pec-Tear


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Hvorfor opstår en skade som pec-tear ?

Er det noget vi allesammen er i fare for at pådrage os ? er der nogen forebyggelse eller er det bare chancen man må tage ved at køre tungt ellre ?

Kan se der er en del BB'ere der har pådraget sig den skade - men fandt lige et billede af ham her, han er vel næppe BB'er - jeg havde ellers en ide om at det kun var AS'ere der var i farezonen.

http://www.carletonsportsmed.com/pec_tear_chronic_5y.JPG

Link to comment
Share on other sites

Prøv at se dette her, og læs teksten:

http://www.carletonsportsmed.com/chronic_t...ectoralis_m.htm

Billed 1 er 4 måneder efter skaden, billed 2 er 5 ÅR efter - pga. hævelsen så er det svært at se skaden - hvorfor man kan rende rundt med en sådan skade uden at vide det, som så praktisk talkt umuliggør operation.

det er scary stuff :o

Link to comment
Share on other sites

Sig mig faker de mig med de billeder ?  :devil:

Du er for nem ;)

På billederne ser det ud som om der er sprunget en hæftning.

At en hæftning ryger ses forholdsvis ofte på folk der bruger eksempelvis anabole steroider, i forhold til folk der ikke tager diverse medikamenter. Dette skyldes at steroiderne har den velkendte opbyggende effekt på musklerne, men ikke på de sener der hæfter musklerne. Som resultat kan du derfor får en muskel der er stærkere en dens hæftning, hvofor der er en øget risiko for at springe den.

Mig bekendt er det noget der sker sjældent blandt folk der ikke tager medikamenter, og som er konditioneret til hårde belastninger.

En af de bedste forbyggelser mod sådan en skade er, som mod fibersprængning, god opvarmning samt konditionering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share