træning på fuld mave


jensC
 Share

Recommended Posts

Når man træner lige efter et stort måltid, tror jeg ikke man har så meget energi,

fordi fordøjelsen tager kroppens resourcer.

Jeg synes ikke det er en god ide at spise større måltider, heller ikke lige inden

træning.

Bedre at spise flere og mindre måltider - eller kun et måltid...

Hele dagen :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Rigtigt!!!

Det er langt bedre at spise mange små måltider, end bare et par strore. Med hensyn til styrketræning, ved jeg ikke så meget om det, men det lyder fornuftigt hvad henning siger :bigsmile:

Hvis at du for eksempel skal ud og løbe, kan du stort set ikke efter at have spist!!! Du for ondt i mauen, og løber generelt dårligere.

Mvh Pelle B)

Link to comment
Share on other sites

Når man lige har spist vil kroppen gerne fordøje maden og så aktiveres det parasympatiske nervesystem som i øvrigt er aktivt når man slapper af.

Når man styrketræner aktiveres det sympatiske nervesystem som bruges når man er aktiv og der skal pumpes adrenalin ud i blodet.

Når det sympatiske nervesystem er aktivt fordøjes maden ikke så hurtigt og kan være belastende når man skal træne. Giv derfor maven tid til at fordøje maden inden man begynder træning. Vent mindst en time, helst to eller tre, efter du har spist med at træne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share