POWERWALK


the-box
 Share

Recommended Posts

Har lagt mærke til at stort set alle der cutter går powerwalk om morgen, men hvorfor ikke løbe istedet? Der kan jo selvfølgelig være folk der ikke er i form til at løbe, men synes jeg ser mange der går powerwalk som er i fin form til at løbe istedet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går "nordic walking" i stedet for at løbe - årsagen er, at jeg har slidgigt i knæene grundet tidligere overvægt og derfor får knæsmerter efter kort tids løb - kunne jeg løbe ville jeg gøre det. Jeg har også prøvet powerwalking som er en meget unaturlig og ikke særlig behagelig gangart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun svare for mig selv.

Jeg vil hellere powerwalke end løbe, fordi jeg har lidt løse knæ og samtidigt ikke er verdens mest velkoordinerede menneske. Den kombination giver nemlig en del skader ved løb :(

Link to comment
Share on other sites

Hvad er nordic walking ?

Cookie> powerwalk er når du går temmelig stærkt, ca. 8 km/t - du sådan cirka kun en fod i jorden hele tiden.

Mig bekendt er Nordic walking en go' blanding af det hele = hurtig gang MED stave.....!

Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt er Nordic walking en go' blanding af det hele = hurtig gang MED stave.....!

Må altså se forrygende morsomt ud :lol:

tjah dem jeg har set der har praktiseret det lignede mest af alt et par vildfarne nordmænd der havde glemt skiene og ikke kunne finde tilbage til fjeldet. ;)

Men bortset fra det så det ret morsomt ud. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt er Nordic walking en go' blanding af det hele = hurtig gang MED stave.....!

Må altså se forrygende morsomt ud :lol:

Jeg har da også klukket over det et par gange når der kommer et "team" Nordic Walkere stormende, de kunne med fordel sætte søm i spidsen af stavene, så ville de jo kunne rydde fælledparken eller dyrehaven for affald i løbet af en halv times tid..... :lol: :lol:

Men når det så er sagt, syntes jeg kun det er godt at der er fundet en motionsform som henvender sig til ældre (eller folk med svage/dårlige led), så får de i hvertfald bevæget sig mere end hvis de bare sad der hjemme. :)

Link to comment
Share on other sites

For dem af jer, der ikke synes powerwalk er hårdt, så kan jeg anbefale, at I smider en rygsæk med en snes kilo i oven i hatten, og tager gåturen på ildmarchtid (10km på 80min). B) Så kan I melde tilbage, og fortælle om det stadig er nemt ;)

Hr. Kirchebrandt

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Så kan I melde tilbage, og fortælle om det stadig er nemt ;)

Hr. Kirchebrandt

Der var da vist ingen der sagde at det var nemt, blot at det måtte se underholdende ud, hvilket jeg syntes det gør (der er sikkert nogen der syntes det ser lige så sjovt ud når JEG løber <_< :lol: ). Men det scenario du beskriver (rygsæk+en snes kilo på ryggen =10km på 80min - lyder absolut ikke nemt, og endnu mindre underholdende :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt er Nordic walking en go' blanding af det hele = hurtig gang MED stave.....!

Må altså se forrygende morsomt ud :lol:

Jeg har da også klukket over det et par gange når der kommer et "team" Nordic Walkere stormende, de kunne med fordel sætte søm i spidsen af stavene, så ville de jo kunne rydde fælledparken eller dyrehaven for affald i løbet af en halv times tid..... :lol: :lol:

Men når det så er sagt, syntes jeg kun det er godt at der er fundet en motionsform som henvender sig til ældre (eller folk med svage/dårlige led), så får de i hvertfald bevæget sig mere end hvis de bare sad der hjemme. :)

Stavgang er meget populært her på Djursland for tiden.

Og da jeg blev spurgt om jeg vil med, kunne jeg ikke rigtig se fidusen i det.

Så hellere løbe :)

Men jeg burde nok have taget med til prøveturen første gang for

at se hvad det var.

For dem af jer, der ikke synes powerwalk er hårdt, så kan jeg anbefale, at I smider en rygsæk med en snes kilo i oven i hatten, og tager gåturen på ildmarchtid (10km på 80min).  B) Så kan I melde tilbage, og fortælle om det stadig er nemt  ;)

Hr. Kirchebrandt

Ja, eller tage et par håndvægte i hånden i stedet for stave :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Måske har nordic walkerne fat i en lang ende - selv om de ser sjove ud imens. Nogle undersøgelser tyder på, at kroppens fedtforbrænding og dermed fedttab er særlig højt, når man inddrager overkroppens muskler, det var en af grundene til, at man gennemførte ex2004, som I nok kan huske: CMRC's Grønlandsekspedition

(Man kan også lytte her: Om det lækre fedt)

Myomax

Link to comment
Share on other sites

Ja, man ligner noget der er løgn både når man powerwalker og går med stave - jeg praktiserer det om morgenen mellem kl. 05.00 og 05.30 - der møder jeg MEGET sjældent nogen som helst - og hundene er ligeglade.

Jeg er hverken gammel eller affældig, bruger det bare til at få lidt ekstra forbrændt på gåturen, når jeg nu ikke kan løbe pga. knæene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da også klukket over det et par gange når der kommer et "team" Nordic Walkere stormende, de kunne med fordel sætte søm i spidsen af stavene, så ville de jo kunne rydde fælledparken eller dyrehaven for affald i løbet af en halv times tid.....

Haha :lol:

Ugens joke :P

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Da jeg jo benytter enhver chance for at nævne Dorian Yates :lol: vil jeg lige skrive, at jeg for nylig har læst, at een som så Dorian på en af sine Powerwalk morgenture off-season, med vildt svingende arme, hurtigt tempo og en vægt på omkring 135 kg, sagde at det lignede "Frankenstein på speed" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share