Portugal - Spanien


SimonV
 Share

Recommended Posts

jeps så skal vi til det igen...

har store forventninger til kampen mellem Portugal og Spanien!!! Tror på Raul som første målscorer, valget stod mellem ham og morientes. Synes det er Rauls tur nu. :D så han garner i aften. :) :devil: Er ik sikker på hvem der vinder men hælder til spanien. Tror Ronaldo kan få en stor rolle for portugal hvis han starter..

Den anden kamp "Grækenland - Rusland" ved jeg sq ikke hvem der vinder kan gå til begge sider.. Hvis nu rusland havde haft mostovoi endnu havde jeg troet på dem.. :)

Hva siger i til det `??? B)

Link to comment
Share on other sites

1-0 til Rusland efter 1 min
vildt

Hvem går videre?

Tv2 >

Gruppe A: Grækenland har de bedste muligheder for avancement, idet holdet kan nøjes med uafgjort mod Rusland, der har udspillet sin rolle. Vinderen af kampen Spanien-Portugal er sikker på at gå videre, mens spanierne er i kavrtfinale ved uafgjort. Taber Grækenland større til Rusland, end Spanien samtidig gør til Portugal, er der mulighed for, at Spanien og Portugal går videre på grækernes bekostning.

Har lige fået løbet en tur så samvittigheden er i orden og nu sidder jeg foran skærmen

med et glas rødvin et par stykker chokolade og kæresten ude (ingen til at forstyre) :)

Link to comment
Share on other sites

Hvad fan... laver Spanien.

De har en af EM's bedste hold offensivt set. Og så vælger den knalhætte til træner at spille på 0-0. En skandale at et så stærkt hold ikke skal spille deres chance i en indledende puljekamp. Typisk at Morientes blev holdt udenfor indtil 10 min før tid.

Spiller man fedteri-fodbold (og man ikke hedder Italien eller Tyskland), så får man som fortjent. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Inaki Saez skal have sparket

det er jo fuldstændig uforståeligt at han vælger at skifte Luque ind. Luque burde for det første aldrig udtages til det spanske landshold, og at sætte ham på banen er endnu lammere. Man har en spiller som Reyes, eller Garcia der burde være med istedet for den klovn. det var fejl nummer 1. Fejl nummer 2 var helt klart at lade Morientes starte ude og Torres inde. Tredje fejl var at starte med Baraja ude.

Men sådan er det når man ikke har nogen nosser og bare sætter opstillingen efter hvad der er populært i medierne <_<

Alt i alt, så burde man få sparket når man med slutrundens måske bedste spiller materiale ikke engang formår at komme videre fra det indledende puljespil

Link to comment
Share on other sites

Træneren må have fået en hjerneblødning. Først spiller han defensivt, hvilket Spanien ALDRIG og jeg mener ALDRIG har haft succes med, så vælger han at starte med urutinerede Torres i angrebet. Jeg ved godt Torres er et stort talent, men han har endnu ikke spillet disse vigtige kampe og hvad havde Morientes gjort siden han skulle starte på bænken, nå ja han har jo "kun" scoret i sidste kamp. Derefter skifter han Luque ind istedet for Joaquin. Luque er venstrekant og han skifter ham ud med en højrekant :blink:

Tillykke Saez (træner Spanien) du har formået at sende et af de mest spændende hold ud af EM-turneringen :angry: Jeg brækker mig :finger:

Link to comment
Share on other sites

Fandt lige denne her fra VG's ekspert kommentator:

Av en eller annen grunn sitter jeg fortsatt med en sterk følelse av at Spania var det beste laget i gruppe A. Så bra at de kunne ha vunnet finalen om de hadde fått sjansen.

I stedet gråter spanjolene over at enda en mesterskapsdrøm er over. De kommer alltid som en av favorittene, men får det nesten aldri helt til. Så hvis det kan være en trøst: Spania blir ikke den siste favoritten som ryker ut av denne forundringspakken av et mesterskap.

Det er svært at forstå, de havde virkelig holdet i år på papiret. Faktum er at det vel egentlig kun i glimt kom til at fungere for det stjernespækkede hold. Hvad gik så galt????

Det nemmeste svar ville være held. Spanien mister point mod Grækenland, hvor spanierne styrer kampen totalt, men grækerne scorer på deres eneste chance. Samtidig kunne Spanien have klaret uafgjort eller mere mod Portugal hvis fx Torres havde scoret på sin friløber eller hovedstødet på overliggeren var gået i mål. Jeg mener dog at man kan afvise held faktoren, et hold som Spanien skal kunne slå Grækenland lige meget om de scorer et mål eller ej. Samtidig må man kalkulere med at det kan gå galt mod Portugal som spiller på hjemmebane, godt nok er Portugal langtfra det bedste hold til EM men de er farlige når de får medgang. Altså Spanien bliver efter min mening slået ud i kampen mod Grækenland ikke Portugal.

Problemet som jeg ser det er at Saez (træneren) har haft problemer med at finde en startopstilling, han har skiftet holdets samlepunkt Raul ud i de første 2 kampe og prøvet sig frem med flere angrebs konstallationer. Det medførte bl.a. at urutinerede Torres startede inde mod Portugal istedet for Chl. topscoreren Morientes i den alt afgørende kamp mod Portugal. Jeg ved godt Torres er et stort talent men i det er i disse kampe Morientes er god, han har før i de store kampe scoret afgørende mål men ikke igår, hvor han kun fik 10 min. Samtidig valgte træneren at spille defensivt og uden Baraja på midtbanen, Baraja som har spillet så godt for Valencia :blink: Når træneren er i tvivl om koncept og startopstilling går det ofte ud over spillernes præstationer og det kan man så overveje om det gjorde for Spanien.

Hvorfor valgte træneren så at udskifte på disse centrale pladser. Tjaa medierne i Spanien har kritiseret Baraja voldsomt efter de to første kampe og advokeret stærkt for at Torres skulle på banen. Vi ved for vores egen presse at medierne altid gerne vil se de nye talenter på banen, men du vinder ikke mesterskaber med talenter alene. Der skal storspillere til der har prøvet de store kampe.

Så umiddelbart mener jeg at Spanien ikke går videre fordi de ikke, som fx det danske landshold spillede efter et koncept, men ændrer koncept og holdopsilling mere efter mediernes meninger. At jeg så også er uenig i en del af udtagelserne til landsholdet vil jeg ikke kede læseren for meget med, andet end hvad laver Luque på landsholdet når der er spillere som Reyes (Arsenal) og De Pedro (Real Sociedad) i Spanien.

Det Spanien har brug for er en træner der tør at spille efter sit eget koncept, de havde det under Camacho og kunne få det under Del Bosque, som er en træner der har spillernes respekt og tør spille efter egne ideer. Iøvrigt udtalte Saez før EM at han havde mange muligheder med dette hold, fordi at han med de spillere kunne ændre holdet så det passede til modstanderens spillestil :blink: Jeg vil mene at et storhold som Spanien skal spille sit eget spil også kan modstanderen prøve at indordne sig efter dette.

P.S undskyld mit lange gammel sure indlæg, men jeg er virkelig skuffet. Jeg havde forventet at Spanien ville henrykke til dette EM, men istedet blev det som det plejer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share