Træning mad forvirringen er total


Silenced
 Share

Recommended Posts

Min plan er at jeg skal tabe mig "officielt" ca 27kg.

Grunden til at jeg siger officielt er at jeg begynder at træne og vil så gætte på jeg får nogle muller.. Anywhoo jeg skal ca 25% ned i fedt%

Min plan er som følger.

kl5.30: Ud og gå en halv time.

kl6.30: morgenmad

kl7.30: Træning fullbody + cardio på evt step eller cykel..

kl9.00: Formiddagsschnack

kl11.45:Frokost

kl13.30:Et smut i center til noget cardio hvis tiden er der..

kl15.00:Eftermiddagsshcnack

kl18.00: Aftensmad

kl20.00:Natschnack

Gåturen er HVER dag

Træning i center er mandag,onsdag og fredag.

Kampsportstræning hver mandag og fredag. (Hvis energien og tiden er der så også onsdag)

Lyder den plan ok?? eller skal der rettes noget i maden??? Det tænker jeg især på morgenmaden, ligger den rigtig eller skal den efter træningen????

Mit ligevægtsindtag er ca 2400kcal. UDEN træning.

Hvor mange kcal vil I tro jeg skal indtage med den træning jeg har??

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har mulighed for at ligge cardio/kampsportstræning på andre dage end styrketræningen, så vil det nok give dig lidt mere energi til begge dele.

Maden ser meget fornuftig ud, men jeg ville nok, som du også selv er inde på, ligge et større måltid lige efter træningen, og så tage en snack 2-3 timer senere.

Jeg ville nok sætte dit indtag til 2000-2400kcal pr dag - mest mad på de dage du laver mest (for ikke at gå kold). Du har godt med træning, så det burde give dig et fornuftigt energiunderskud uden at du skal skære for meget i kosten.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange kcal vil I tro jeg skal indtage med den træning jeg har??
Kommer da an på hvordan dit program er, og hvor meget du går til den under cardio
Lyder den plan ok?? eller skal der rettes noget i maden??? Det tænker jeg især på morgenmaden, ligger den rigtig eller skal den efter træningen????

Behold morgenmad før træningen , kroppen skal have noget at forbrænde.

Drop din nat snack hvis du vil tabe dig.

Min personlige erfaring med at cutte er at det er bedst at få forbrænding op efter jeg har spist dagens sidste måltid. Det er dog stik imod alle teorier osv men virker bedst for mig!

Edited by Differ
Link to comment
Share on other sites

Drop din nat snack hvis du vil tabe dig.

hvis ikke den snack spolerer hans kalorieunderskud er det da fløjtende ligegyldigt om han spiser den eller ej! det vil tværtimod gavne restitutionen (og dermed gavne muskelmassen) at få et måltid inden man går i kurven

Link to comment
Share on other sites

dvs morgenmaden før træningen er god nok og så en schnacl en times tid efter eller hvad??

Cardio = meget tæt på maxpulsen...

Styketræning= noget HST

Kamsport = 1 times hockey eller fodbold efterfulgt af tørre tæsk og tekniktræning som til sidst afsluttes med hockey og udstrækning..

Link to comment
Share on other sites

Kunne det være en ide istedet for formiddagsschnacken at smide en proteinshake ind eller er det helt hen i vejret når nu jeg skal tabe mig???
Hvis du får nok protein er det unødvendigt og proteinshakes burde ikke erstatte hele måltider. Solidt mad mætter bedre end flydende, så det er nok smartere at få almindelig mad, når man forsøger at styre kalorieindtaget.
dvs morgenmaden før træningen er god nok og så en schnacl en times tid efter eller hvad??

jeg tror du overtænker hele situationen. Der er ingen grund til at gøre det mere kompliceret, end det behøver at være. Få nok protein,essentielle fedtsyrer og en passende mængde kulhydrat sådan at du taber dig f.eks ½kg i ugen. Gentag indtil ønsket fedtprocent er opnået.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share