nå hvem vinder så EM?


SimonV
 Share

Recommended Posts

jeg tror desværre ikke Holland går videre, hvilket jeg synes er utrolig ærgeligt. Hvis Tjekkiet stiller med et reserve hold mod tyskerne, kan det jo meget let ende med at tyskerne går videre, på trods af de nok er deet dårligste hold af de 3 der ligger til at gå videre.

Faktisk tror jeg ikke man skal afskrive et hold som Italien. det de viste mod Sverige inden de trak sig tilbage, synes jeg faktisk var ret imponerende. de styrede jo kampen fuldstændigt. Frankrig er naturligvis et godt bud, men jeg synes deres bagerste virker ret svage. Portugal virker efterhånden også som et godt bud. det var en virkelig flot præstation de leverede mnod Frankrig. Men faktisk synes jeg det er ret svært at sige noget om hvem der vinder, da alle mandskaber har vist en del svagheder. Faktisk synes jeg at Danmark er et af de hold der har vist mindst svagheder. Men jeg tror nu stadigvæk ikke at vi vinder, men håbet er naturligvis lysegrønt. Et hold som tjekkiet, bør man nok heller ikke afskrive, men også de har vist sig at have store problemer med defensiven, og derfor tror jeg at de ikke går hele vejen. England kunne skam også være et bud, de har jo spillet flot, ikke mindst mod Kroatien, men jeg tror de får store problemer mod Portugal, og bliver slået ud i kvartfinalen.

med andre ord tror jeg at det bliver enten Portugal eller Italien.

Link to comment
Share on other sites

ENGLAND! s'følgelig.

Heh, aldrig i livet. Hvis man formår at stække Wayne Rooney så spiller de som en pose nødder.

----------

Jeg tror desværre at Frankrig vinder. :sneaky:

De har (nok) de bedste spillere samtidig med at de har stor erfaring. Gejsten har de vist genfundet, så hvis de formår at få holdet til at fungere bare tilnærmelsesvist optimalt, tror jeg at de er lige den tand stærkere end f.eks. Italien og Portugal.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Tror sq ikke rigtigt på Frakrig. Jeg syntes faktisk ikke at de har spillet så godt, som man kunne forvendte.

Jeg tror at England er et godt bud. Selvom de ikke ligefrem spillede vildt godt i aftes (mod kroatien), gik de hen og vandt 4-2.

Men det gælder jo om at være optimist, og Danmark har da spillet udenmærket ;) Om de går hen og vinder ved jeg ikke, men de kan godt nå et pænt stykke. Tror de har en god chance mod sverige i aften :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Pelle B)

Link to comment
Share on other sites

Synes slet ikke der er nogen oplagte kandidater mere. Selvom nogen har været overbevisende, så har alle også deres svagheder.

Lad os se på det.

Tjekkiet er godt allerede videre. Og kampen mod Holland viste at de har et cool hold - specielt offensivt. Men en del ting trækker ned. Mod Letland var de ikke overbevisende (det er næsten ringe). Mod Holland havde de ikke ligefrem EM's mest kompakte forsvar, hvilket ikke er sundt, den dag de løber ind i et hold som "rammer dagen". Endvidere er Tjekkiet for første gang en af farvoritterne - noget de ikke var ved EM 96, hvor de overraskede. Og det er altid sværere at vinde, hvis ingen undervurderer én.

Disse tre ting gør, at jeg stadig skal se endnu en eller to overbevisende kampe førend jeg for alvor tror på Tjekkiet. Men blandt mine farvoritter er de.

Italien er formentlig slet ikke færdige i dette EM, med mindre der sker usandsynlige ting. Men det er svært at vurdere deres styrke eller mangel på samme. De har jo på ingen spillet sig varme endnu. Om det er fordi de ikke kan eller fordi de venter med det, det ved vi ikke endnu. Og overlever Italien kvartfinalen så står Totti klar igen.

Italien er efterhånden en af mine bedste bud på en dark hourse.

Frankrig. Bum-bumme-lum. Hmmm, en skuffelse. Zidane scorer mål - med derudover synes jeg på ingen Frankrig har overbevist. En skuffelse frem af banen og med overraskende svaghedstegn i forsvaret. Igen - måske er de blot ved at spille sig ind i slutrunden. Men jeg tror det ikke. Det forhindrer dem dog ikke i måske at bliver mester - men jeg tror ikke det bliver i overbevisende stil de i så fald vinder EM.

Portugal: Tror jeg ikke på

England: Tror jeg ikke på. Tror de slår Portugal fordi de ligesom ridder på en bølge. Men så er det også slut. Ses bort fra enkeltpræstationer, så er det engelske hold svagt frem af banen og faktisk rigtigt svage bagud. Man kan nå langt på at ride på en bølge, på fight og på solopræstationerne. Men at viden EM kun på det, det kan kun Danmark i 92. ;)

Holland. Tjaaa hvis de overhovedet overlever indledende runde, så er de naturligvis kandidater. Men heller ikke dem har jeg fidus til. Ligesom Spanien gang på gang skuffer med deres "superhold", så skuffer Holland også gang på gang med deres superstjernehold. For dårlig træner, en generel altid dårlig teamspirit på hollandske landshold, samt et forsvar der ofte er i gavehumør, det plejer som regel at gøre, at Holland dumper ud for tidligt i en turnering.

Tyskland: Forget it.

Sverige. Niks, den går ikke. Igen har de fine solopræstationer og desuden har de derudover et homogent hold. Men de spiller for stereotypt og har for få strenge at spille på. En kvarfinale ser lovende ud for dem- men så er det også slut.

Tilbage er kun Danmark. Og dem skal ikke her udtale mig om.

Sammenlagt tror jeg reelt set kun på

1. Tjekkiet (hvis de holder niveau) eller

2. Frankrig eller Italien

Og hmmm, så Danmark et eller andet sted mellem nr. 1 og slut efter indledende runde.

Link to comment
Share on other sites

Frankrig. Selvfølglig for udsat, at de holder op med at betragte kampene som søndagsudflugter ind imellem.

Det ville nok også hjælpe en del, hvis træneren forstod at man ikke kan nøjes med en side af banen, til at spille fodbold på. Dvs. Zidane skal IKKE starte på kanten, han ligger sig alligevel ind på midten. Mit bud ville være, ændre det til 4-3-3. Henry på venstre, Pires på højre og Zidane lige bag ved Trezequet.

Link to comment
Share on other sites

Men man skal ikke kimse af et hold, der scorer 4 mål i en kamp med slutrundens mest formstærke spiller i front. Og det er rent uheld, at England ikke går fra de indledende kampe med maksimum point.

Jeg syntes at England spillede en kanonkamp mod Frankrig og var uheldige med at tabe.

Mod Schweiz skuffede de fælt. De vinder 3-0, men fuck hvor var det ikke overbevisende. Uorganiseteret offensiv og et forsvar som - mod et så "ufarligt" hold som Schweiz - gav alt for meget væk i forsvaret.

Mod Kroatien var testen. Her var et hold som havde noget at komme med og som var på niveau med det engelske. Og damn hvor spillede England egentlig dårligt. Trioen Beckham, Lambert og Scholes burde kunne sidde på kampen på midtbanen mod næsten hvem som helst - men de styrede SLET ikke spillet. Individuelt skuffede specielt Beckham og Owen. Og forsvaret var endnu engang svagt.

Efter kampen sad jeg og tænkte "hvordan kan et så svagt spillende England scorer 4 mål mod et normalt ret sikkert kroatisk forsvar"????????? :blink::unsure::blink:

Svaret var selvfølgelig at de fire mål alle var enkeltmandspræstationen. En stor kvalitet i sig selv at have folk der selv kan skabe chancerne og målene. Men mod hold som dækker disse talenter eller kapaciteter effektivt op, da er England - som det spiller nu - ikke meget værd.

Nej, England kunne skam hvis tingene flasker sig for dem gå hele vejen. Men så må forsvaret lukke af, trioen beck-lam-schol må vise deres sande potentiele, individuelt skal bevk og owen virkelig snart til at skabe noget og fight og teamspirit skal op i højeste gear. Hvis England kan levere alle disse ting i tre kampe i træk, så tror jeg på dem. Hvis ikke - tjaa, så dumper de endnu engang ud inden medaljerne overrækkes. ;)

Link to comment
Share on other sites

Rooney's første mål var da ikke en enkeltmands præstation :blink: Owen bliver spillet fri i dybden, han brænder/Butina redder, bolden hopper op i luften og han header den over til Rooney som scorer. Synes Owen har været helt kikset i denne turnering. Han spillede op til sin standard i 1. halvleg igår og gjorde det rigtig godt. Men han forsvandt igen i 2. halvleg.

Er det ikke kendetegnet for et godt hold, at de vinder selvom de spiller dårligt? :tongue:

Italien er stadig min favorit. De manglede indstillingen mod Danmark som havde fortjent at vinde. Det rettede de op på mod Sverige og det er Italiens egen skyld at de ikke vinder den kamp og så et sindssygt heldigt mål. De går ud og vinder over Bulgarien i aften og kommer videre da Danmark og Sverige ikke spiller 2-2.

Tjekkiet kommer ind på en andenplads de har spillet godt og kæmpet bravt. De sætter et reserve mandskab på banen i aften og det kan være tysklands chance for at gå videre.

Man sidder med fornemmelsen af at både Frankrig og England har et gear mere, og de ikke har vist det de kan endnu. Gør de det fremover så er de lige så store favoritter som Italien.

Portugal er efter min mening Dark Horse. De har haltet sig igennem den indledene runde, men er ved at have spillet sig varme nu og kollektivet er begyndt at fungere. Det hjalp at få Ronaldo på banen fra start. Kommer England ikke op i gear slår de dem.

Tyskland/Holland. De kommer ikke videre end kvartfinalen.

Sverige/Danmark. Jeg ser Danmark som videre deltagere i turneringen. De har spillet bedst, men dog ikke fået gang i scoringen. Alle 4 hold fra gruppe D kan gå videre. Hvis de ikke møder Tjekkiet, så er semifinalen ihvertfald hjemme.

Grækenland. Jeg tror altså ikke de kan slå Frankrig.

Hvis England kan levere alle disse ting i tre kampe i træk, så tror jeg på dem.

Hvis man spiller 3 gode kampe i træk, har man så ikke vundet finalen? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal lige bringe en rettelse. Har lige set alle målene på Eurosport i kampen mellem Kroatien og England. Det første mål er en stikning fra Lampard til Owen og bolden hopper op i luften, men det er Rooney som header den over til Scholes som header den i mål.

Andet mål er Rooney der tager et træk fra lidt over midten op mod straffesparksfeltet og så hugger han bare til den. Tredie mål er en stikning i dybden til Rooney på kanten af offside. Rooney løber fra den bageste forsvarer og scorer. Fjerde mål er Lampard der tager et træk lidt over midten og laver et par driblinger og hugger til den og scorer.

Så skulle det vist være på plads. Beklager min dårlige hukommelse :lol:

Hvis Tyskland vinder er det nok den største overraskelse siden Danmark vandt i '92!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share