fodbold på storskærm


Prehn
 Share

Recommended Posts

for første gang vovede jeg mig hen og så fodbold på en storskærm. Stedet var tivoli og landskampen var Sverige og Danmark. Jeg må sige at det er første og sidste gang jeg går til sådan et arrangement.

kritik af selve arrangementet: storskærmen hang for langt nede, så hvis man ikke selv er alt for høj(er kun 1.74 uden sko) kan det være svært at se deet nederste af skærmen. en anden ting var at klassens tykke dreng underholdte, hvilket ikke var så spændende heller. I pausen havde de så fået nogle de kaldte carlsberg piger(tror mere det var 8.b fra en eller anden skole) til at komme og sparke fodbolde ud blandt publikum. de var desuden hverken frækt klædt på eller noget.

det værste var nu de mennesker der befandt sig til arrangementet. bla. familie fædre der mente de skulle rimelig tæt på storskærmen og samtidig have deres barn på skuldrene, og så også ualmindelig ubegavede og lamme mennesker. Kom bla. op at skændes med en anden i halvlegen, da jeg efterhånden fik for meget af hans kommentarer. gennem hele halvlegen havde han stået og sunget fodbold sange og kommet med lamme fodbold tilråb som FÅÅRking WANKER!! SKALDET NAR!!! - mest om fredrik ljungberg og henke når de havde bolden, eller havde lavet et frispark. Fair nok, manden var dum at høre på, og havde sandsynligvis fået lidt at drikke, det er trods alt hvad man kan forvente sådan et sted.

det kammede først over da han begyndte at anklage min storebror og jeg for ikke at have nogle hjerter og ikke viste nogen begejstring, da vi stod og snakkede om at det så dårligt ud for danskerne, da svenskerne pressede heftigt på efter vores 1-0 føring. han stod også råbte op om at vi allesammen var nogle bøsserøve og ikek viste nogen begejstring, fordi vi ikke lige sang med på hans sange, og istedet foretrak at stå og føgle med i kampen. Han kom også med udmeldingen om at vi alle bare var kommet for at spille smarte i tivoli, og at vi ikke gik op i fodbold.

Til sidst blev det for meget for mig og jeg henvendte mig til ham og sagde at jeg ikke behøvede at drikke mig plørefuld og stå og synge når jeg så fodbold. ´jeg havde min måde at være med i kampen på og det synes jeg ærligt talt godt han kunne blande sig uden om, for det gad jeg ikke høre på.

Så kom han med en eller anden bemærkning om at han jo heller ikke ville ændre min måde at se fodbold på :blink:

jeg udbrød "jamen, det er jo lige præcis det du vil" . "Og hvis det ikke er, så luk røven". Jeg var så hidsig på det tidspunkt at hans venner og ham selv blev bange og han blev hevet væk af dem(kunne dog ikke finde på at blive voldelig overfor ham). men helt ærligt, det e rda begrænset hvad man vil stå model til at få smidt i hovedet.

men er det virkelig sådan dansk fodbold kultur skal være?? Drikke sig superlam og stå og råbe totalt lamme ting?? - Han var ikke den eneste - Og iøvrigt betragte alle dem der ikke følger trop som værende uengagerede??

Jeg vil nærmere betragte dem som drikker sig så lamme og laver alt muligt andet under kampen, som uengarede. jeg var selv ret fuld da jeg så tjekkiet - holland, og fik ingenting ud af kampen, fordi jeg var så lam - Ærgeligt at gå glip af en så god kamp, på den måde.

det skal lige siges at jeg ikke har noget imod dem der synger sådan et sted. jeg sang da sågar selv med national melodien :bigsmile:

iøvrigt synes jeg at det virker lamt at stå og anklage folk der står og ser kampen, og følger med i den, for at bare være i tivoli for at spille smarte. For er det ikke mere ham der står og skaber sig, og prøver at råbe wanker med engelsk accent, der er i tivoli for spille smart??

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Så kom han med en eller anden bemærkning om at han jo heller ikke ville ændre min måde at se fodbold på 

jeg udbrød "jamen, det er jo lige præcis det du vil" . "Og hvis det ikke er, så luk røven". Jeg var så hidsig på det tidspunkt at hans venner og ham selv blev bange og han blev hevet væk af dem(kunne dog ikke finde på at blive voldelig overfor ham). men helt ærligt, det e rda begrænset hvad man vil stå model til at få smidt i hovedet.

Nu siger du bange, manden var ved at pisse i bukserne af skræk :lol: Ellers kanon skrevet, det beskriver meget godt hvad Prehn'erne oplevede i Tivoli igår.

Link to comment
Share on other sites

Kedelig historie. Må indrømme at mine sparsomme erfaringer ligner lidt dine egne. Så både Bulgarien og Sverige kampen på cafe/bar. Ikke nogen videre succes. Drak heller ikke ved nogen af lejlighederne.

Folk bliver lynhurtigt til totale fodboldeksperter under en landskamp, og det bliver ikke bedre hvis de har fået hældt nogen øl ind. Det sørgelige er, at de fleste af dem kun ser fodbold når der er landskamp og fatter absolut minus af fodbold.

I starten af Bulgarien kampen, var der en situation hvor Gravesen laver et rimeligt hårdt frispark. Folks reaktion, morede sig kosteligt over det, glædede sig over at Gravesen var tilbage så han kunne sætte de andre på plads. Lidt efter lavede den bulgarske spiller også et hårdt frispark. Folks reaktion, "fy for satan et svin" og "skrid da hjem med dig dit skaldede svin". :blink:

Under Sverige kampen fik Henke, da også en masse solide tilråb som bl.a."fucking haleneger", "fæld da den halvneger" og "hvorfor må det sorte svin være med til EM" :thumb_down:

Fremover må jeg nok hellere holde mig hjemme, eller maks se kampen med et par venner, som har en smule indsigt i fodbold. Eller i det mindste erkender, at de ikke er rene fodbold orakler.

Link to comment
Share on other sites

Fodbold skal ses sammen med et par venner, et par kolde fra kassen og kæresten sendt over til en veninde ;)

Enten det, eller også skal man være dér, på selve stadion. Findes ingen mellemvej synes jeg...

Har ikke selv nogen erfaringer med stor-skærm, men har hørt mange historier om dem -sågar slåskampe :blink: Hvorn faen, de heppede jo på det samme hold :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg så også fodbold på storskærm. Det var perfekt!

Det var i KjellerupHallen (midtjylland), og der var ikke så mange men meget plads. Der var sågar også stole og bænke, og ALLE kunne finde sig et sted at sidde ned, og stemningen var kanon!

Jeg vil HELT sikker derned og se kampen mellem Danmark og Tjekkiet, da jeg tror stemingen bliver helt i top, når vi vinder 3-2.

Og så er det jo også gratis at komme derind, og hvis danmark scorer bliver fadbamserne 5,- billigere B)

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

  fuldstændig enig!

Fodbold og film skal ses med så få som mulige. Jo flere folk jo mere distraheret bliver man.

Hvis kampen er vigtig foretrækker jeg at se den alene, eller med maks 1-2 andre.

Prøv, efter en kamp med masser af mennesker og øl, at se, hvor meget du kan huske fra kampen.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

for første gang vovede jeg mig hen og så fodbold på en storskærm. Stedet var tivoli og landskampen var Sverige og Danmark. Jeg må sige at det er første og sidste gang jeg går til sådan et arrangement.

kritik af selve arrangementet: storskærmen hang for langt nede, så hvis man ikke selv er alt for høj(er kun 1.74 uden sko) kan det være svært at se deet nederste af skærmen. en anden ting var at klassens tykke dreng underholdte, hvilket ikke var så spændende heller. I pausen havde de så fået nogle de kaldte carlsberg piger(tror mere det var 8.b fra en eller anden skole) til at komme og sparke fodbolde ud blandt publikum. de var desuden hverken frækt klædt på eller noget.

det værste var nu de mennesker der befandt sig til arrangementet. bla. familie fædre der mente de skulle rimelig tæt på storskærmen og samtidig have deres barn på skuldrene, og så også ualmindelig ubegavede og lamme mennesker. Kom bla. op at skændes med en anden i halvlegen, da jeg efterhånden fik for meget af hans kommentarer. gennem hele halvlegen havde han stået og sunget fodbold sange og kommet med lamme fodbold tilråb som FÅÅRking WANKER!! SKALDET NAR!!! - mest om fredrik ljungberg og henke når de havde bolden, eller havde lavet et frispark. Fair nok, manden var dum at høre på, og havde sandsynligvis fået lidt at drikke, det er trods alt hvad man kan forvente sådan et sted.

det kammede først over da han begyndte at anklage min storebror og jeg for ikke at have nogle hjerter og ikke viste nogen begejstring, da vi stod og snakkede om at det så dårligt ud for danskerne, da svenskerne pressede heftigt på efter vores 1-0 føring. han stod også råbte op om at vi allesammen var nogle bøsserøve og ikek viste nogen begejstring, fordi vi ikke lige sang med på hans sange, og istedet foretrak at stå og føgle med i kampen. Han kom også med udmeldingen om at vi alle bare var kommet for at spille smarte i tivoli, og at vi ikke gik op i fodbold.

Til sidst blev det for meget for mig og jeg henvendte mig til ham og sagde at jeg ikke behøvede at drikke mig plørefuld og stå og synge når jeg så fodbold. ´jeg havde min måde at være med i kampen på og det synes jeg ærligt talt godt han kunne blande sig uden om, for det gad jeg ikke høre på.

Så kom han med en eller anden bemærkning om at han jo heller ikke ville ændre min måde at se fodbold på  :blink:

jeg udbrød "jamen, det er jo lige præcis det du vil" . "Og hvis det ikke er, så luk røven". Jeg var så hidsig på det tidspunkt at hans venner og ham selv blev bange og han blev hevet væk af dem(kunne dog ikke finde på at blive voldelig overfor ham). men helt ærligt, det e rda begrænset hvad man vil stå model til at få smidt i hovedet.

men er det virkelig sådan dansk fodbold kultur skal være?? Drikke sig superlam og stå og råbe totalt lamme ting?? - Han var ikke den eneste - Og iøvrigt betragte alle dem der ikke følger trop som værende uengagerede??

Jeg vil nærmere betragte dem som drikker sig så lamme og laver alt muligt andet under kampen, som uengarede. jeg var selv ret fuld da jeg så tjekkiet - holland, og fik ingenting ud af kampen, fordi jeg var så lam -  Ærgeligt at gå glip af en så god kamp, på den måde.

det skal lige siges at jeg ikke har noget imod dem der synger sådan et sted. jeg sang da sågar selv med national melodien  :bigsmile:

iøvrigt synes jeg at det virker lamt at stå og anklage folk der står og ser kampen, og følger med i den, for at bare være i tivoli for at spille smarte. For er det ikke mere ham der står og skaber sig, og prøver at råbe wanker med engelsk accent, der er i tivoli for spille smart??

LOOOOOOL derfor kunne jeg aldrig drømme om at tage til sådan et arrangement.

Jeg har været nede i Tyskland og se Formel 1 på schumachers Hjemmebane, der var 250.000 tusind tilskuer og der var ikke lugten af ballade nogen steder, der var ingen der stod og skabte sig fuldstændig latterligt, og jeg som Var Mercedes/Hakkinen-Fan kunne da sagtens stå sammen med alle de indædte Schumacher/Ferrari-fans uden nogen problemer overhovedet. Synes fodbold er på grænsen til det latterlige nogengange

Nej du de meget få gange jeg måske lige gider at glo på en fodboldkamp bliver sgu på fars dejlige helt egen 52" skærm :) det noget der rykker hjemme i stuen

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share