For meget??


Lund
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle i motionsdyrkere! :o)

Jeg dyrker Bodybiking Mandag og Onsdag på højeste niveau dvs. 1 time med puls på ca 80 %.

Tirsdag, Torsdag og Fredag Styrketræner jeg og løber ca. 5 km. (kan dog variere, alt efter energi)

Nogle siger at det er alt for meget på, en uge altså uden Res. perioder... Synes i også det??? Jeg har nemlig fået meget blandede svar fra de instruktører jeg har spurgt...

Livet er en flygtig gave, så lev det mens du kan (og få mere ud af det med motion :o))
Link to comment
Share on other sites

Holder du fri i weekenden?

Hvis du gør det, så kan jeg ikke se, at der skulle være noget grundliggende problem i din træningsuge.

Under alle omstændigheder er der nok ikke andre end dig selv, der kan afgøre om du får den fornødne restitution. Hvis du ikke har problemer i form af skader, og du ellers føler dig frisk til træning, så er der ingen grund til at være nervøs.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 7 months later...

Hej

der er intet galt i at dyrke motion/ træne alle syv dage i en uge. Pointen er bare at man IKKE skal starte med det, men bygge kroppen langsomt op, fra nybegynder til træning hver dag i en sport (fx. løB) vil jeg mene at der går cirka et år eller halvandet.

Da du er meget alsidig i din træning så kan jeg ikke se at det kunne være et problem, og hvis du vil have endnu mere ud af træningen så løb før du styrketræner, det giver meget større udbytte at styrketræningen og nedsætter ikke effekten af løbetræningen.

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens træne så godt som hver dag, hvis du træner for udholdenhed eller for vægttab. I foråret trænede jeg seks dage om ugen, heraf fire gange konditræning, uden nogle problemer. Min PERSONLIGE erfaring var/er, at hvis kroppen får 1 døgns restitution, så er den 100% klar igen til cardiotræning. Dette varierer måske fra person til person.

Glycogendepoterne er dog muligvis ikke fyldt op igen efter kun en dag, så et godt tip er at spise f.eks. en banan før træning, så man kan give træningen et ekstra kick :wave:

Link to comment
Share on other sites

De fleste som kører cykelløb træner fem dage om ugen, holder en hviledag, hvor man lige er ude og rulle og så konkurrence om søndagen. Det er faktisk kun oktober-december der bliver slappet af, så hvis man ikke føler der er tegn på overtræning er det bare at klø på!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share