skulder Knækker


Don Kane
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået et problem(tror jeg da) mine skulder er begyndt at gi sådan en knækkende lyd, hvis bare jeg laver bevælgensen til bænkpres og skulderøvelser, men jeg kan overhovedet ikke mærke noget, der er absolut ingen smerte, men jeg kan bare høre det lille knæk.

Hvad er det?

Hvad kan man gøre ved det?

Har det overhovedet nogen brtydning?

Hvad kan jeg gøre for at få det væk?

Det skal lige siges at jeg lige er begyndt at træne rotatorcuff, for 14 dage siden...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også haft de små knæk i armene. Dengang jeg havde det sørgede jeg lige for at køre et opvarmningssæt på ca 40% af den vægt jeg havde tænkt mig at køre med. På den måde kom mine arme "på plads" før jeg begyndte på de tunge sæt. Jeg synes det var ret ubehageligt med de knæk under et tungt sæt - og man kunne forestille sig det måske heller ikke var sundt?

(ikke noget jeg ved)

I lang tid har jeg ikke haft de små knæk - så de er åbenbart forsvundet igen nu.

Link to comment
Share on other sites

kiropraktorer bruger jo "knæk" hele tiden, så jeg tvivler på, at det er bevist, at det ligefrem er skadeligt, men sundt er det nok heller ikke.

Der er formentligt også forskellige grunde til "knæk". Om det er ledspalten, der midlertidig udvides eller om der er noget, der slider mod noget andet i leddet.

Om dit er det ene eller andet kan jeg ikke sige, men en undersøgelse var nok ikke af vejen :)

Mange kan knække deres fingerled. I teorien kan alle led vel knække. Personligt kan jeg provokere "knæk" ved brystbensled, nakkeled, ankelled og nogle gange kommer der et uprovokeret "knæk" i hofteleddet.

Link to comment
Share on other sites

hmmm...nu blev jeg også opmærksom på mine skuldre....

min højre skulder knækker også hvis jeg efterligner en variation af skulderpres men uden smerte.

Ydermere lægger jeg nu mærke til at hvis jeg efterligner pullsups/downs føler jeg en begrænsning i bunde hvor venstre arm kan komme længere ned end højere(forsager også en spænding henover højre skulder). I tillæg hertil har jeg længe følt svært ved at aktivere højre skulder i side lateral da jeg her sagtens kan køre øvelsen men kun føle "pump" i venstre side og højre føles nærmest sådan lidt disconnected...er der nogen der kender til typiske problemer med sener eller andet i skuldren der kan sætte sig "forkert" eller ligende...?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share