Styrke til fodbold


Mikael_89
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Lige nu kører jeg et program, der egentlig bare træner hele kroppen, men hvis jeg nu skulle have et program, der med fordel kan løfte mit målmandsspil i fodbold til nye højder, hvad kunne jeg med fordel såtræne? Jeg har brug for at træne min springkraft betydeligt, jeg har brug for at få større ben til udspark, jeg har brug for at blive hurtigere(accelerere er MEGET vigtigt), desuden skal jeg kunne kaste langt og det er jo armmusklerne. Desuden skal jeg gerne have mavemuskler og brystmuskler, der kan kalre de hårde skud. Desuden gode skulderled, hofteled og håndled, da de er en del udsat som målmand!?

Link to comment
Share on other sites

Du skal huske at træne dine rotatorcuffs i dine skulderled, for det er typisk der man får skade i skulderen, og det er jo et problem når man skal kaste langt.

Brystet bruger man også meget til udkast, så det er også vigtigt at træne hvis du vil kaste op i den anden ende.

Og som du siger er det også godt at have en stærk mave, specielt hvis du har en stærk ryg så du ikke falder sammen.

Her kan du finde en masse øvelser til de forskelligt muskelgrupper. http://www.exrx.net/

Da jeg er håndbold og fodboldspiller ved jeg det er godt med benstyrke, og jeg har meget brugt benpres, hvor man bare tager lavere vægt og så sætter af fra pladen, og jeg synes den er kanon, og jeg kan også springe højere i håndbold nu.

Min højdespring gik fra 120cm - 155cm efter jeg begyndte at træne. Desværre har jeg ikke haft tid til at gå til atletik i år, men det har ikke noget med det her at gøre :)

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share