box squat


BrainRoid
 Share

Recommended Posts

Jeg squatter to gange i ugen, volumen om tungt

volumen er typisk 4-8 sæt af 10rep ~70%

tungt er typisk 4-5 sæt af 1-4 rep ~85-95%

Indtil videre har jeg lagt lidt ind efter den tunge dag.. 2x5 ved ~60%

Spørsmålet er om det er fuldstændig spild i et sådan program ? Erfaringer ?

Link to comment
Share on other sites

bundstyrke :) .. det er mit svage punkt... åbenbart... ved at træne dette kan jeg efterfølgende skrue endnu højere op for volumen ... Og så har jeg en ambition om at squatte 200kg på et tidspunkt.. skulle det blive før end senere er det også helt ok ..

Edited by BrainRoid
Link to comment
Share on other sites

arhh ok... tja det er da helt sikkert en mulighed... der er jo mange måder at træne det man gerne vil blive bedre til... en måde er eksempelvis volumen-helvede (concentrated loading) som sheiko smolov osv... lav det du gerne vil være god til meget og ofte... en anden ting er at træne kædens svageste led som du selv er inde på ala wsb... dit eget forslag er da et forsøg værd ville jeg mene... når du skriver 2x5 mener du så 2sætx5reps eller omvendt? ;)

Link to comment
Share on other sites

nemlig, 2 sæt af 5 rep..

Min bekymring er om det overhovedet vil smide noget af sig, når jeg laver dem på i forvejen brændte stænger ... jeg er helt klart mest brændt af på volumen dagen, hvorfor jeg har lagt dem på den tunge..

Ummidelbart har jeg gode forventninger til det, men det må stå sin prøve over de næste par måneder ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share