Franske spillere skyder skylden på Zidane


donprehn
 Share

Recommended Posts

Så er der kø ved håndvasken i det franske omklædningsrum oven på det skuffende EM. Den store syndebuk er blandt nogen af spillerne blevet Zidane.

"Zidane holdt alt for meget på bolden, og gjorde vores flydende spil på midtbanen alt for langsomt" - Han er årsag til fransk fiasko under dette EM, siger flere af spillerne. Bl.a. Henry, Pires og Vieira skyder skarpt mod Zidane. Desuden bliver disse spillere støttet op af Arsenal træner Wenger.

Her snakker vi om den samme Zidane, der vandt to MoM-awards under under dette EM ud af Frankrigs 4 kampe.

Det har fået Zidane til at gå i tænkeboks, og ifølge flere aviser stopper han sin landsholdskarriere.

Ovenstående udtalelser kommer fra Arsenal spillere som ikke har haft et særlig godt EM. Henry som måske har været den største skuffelse ved EM og brændt et hav af chancer (gad vide om det også er Zidane's skyld), Pires som har været utrolig passiv ude på wingen og tilsidst Veira som egent er den eneste af de tre der kan være sin indsats bekendt.

Hvad synes i om Arsenal spillernes tilsvining af Frankrigs største spiller gennem tiderne.

Jeg mener selv at det er lavt og ville svare lidt til, hvis en del af de danske spillere gav Michael Laudrup den samme kritik efter VM 1998. Min holdning er kort sagt, man vinder som et hold og taber som et hold!!! Og at Zidane næsten egenhændigt slog englænderne, kan de vel ikke være sure på ham over...

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår heller ikke deres kritik af zidane, uden ham ville de slet ik ha gået videre fra gruppespillet. ;)

Spillere som Henry og Pires skuffede godt nok mig under dette års EM. De burde være blevet pillet af holdet efter de 2 første kampe. Er godt klar over Pires ik startede inde i hver kamp. Men når han kom ind formåede han alligevel ik og lave en forskel. <_< burde man forvente af en spiller med hans kvalliteter.. :(

Edited by SimonV
Link to comment
Share on other sites

Enig i at de lugter lidt at sorteper skal kastes rundt.

Ingen på det franske hold spillede godt, de fungerede ikke som hold og mange af de top spillere de har formåede ikke at vise deres klasse. Zidane var nok den der spillede bedst men han var ikke i samme klasse som han har været tidligere så det vil jeg godt give dem ret i, men jeg synes dog ikke man kan sætte en finger på hans spil.

Men nu skal man også huske på at man ikke kender til den måde som franskmændene gerne ville have spillet på og her kan det jo være at man gerne ville have spillet et hurtigere spil og Zidane måske har varmet bolden for meget, ellers kunne det være at manden bare er blevet ældre og derfor lidt langsommere til at spille bolden rundt.

Skal man sætte en finger på deres spillere så er Zidane nok ikke den rette for jeg kan godt komme i tanke om flere der har spillet dårligere. Selvom jeg er anti Zidane fan så må jeg med gru sige at han nok var deres bedste spiller i turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share