Træthed??


JEC
 Share

Recommended Posts

Jeg har det problem at jeg nogle dage "kæmper" mod trætheden inden jeg skal ned og træne/svømme/løbe. Jeg har til hverdag fri fra arbejde kl. 14 (møder kl. 06), men er generelt god til at komme i seng i ordentlig tid, og "passer" som udgangspunkt min kostplan rimeligt godt, men på trods af dette har jeg det nogle gange som om jeg rammer "muren" omtrent samtidig med at jeg har fri, hvilket gør at den første kamp begynder allerede INDEN jeg overhovedet er kommet igang med min træning. Er der nogle andre derude der kender til dette problem, og i så fald hvad gør i ved det, spiser i nogle hurtige kulhydrater eller har i et helt andet råd som kunne hjælpe på/mod dette fænomen?? :(

Link to comment
Share on other sites

JEC:

Jeg har det problem at jeg nogle dage "kæmper" mod trætheden inden jeg skal ned og træne/svømme/løbe. Jeg har til hverdag fri fra arbejde kl. 14 (møder kl. 06), men er generelt god til at komme i seng i ordentlig tid, og "passer" som udgangspunkt min kostplan rimeligt godt, men på trods af dette har jeg det nogle gange som om jeg rammer "muren" omtrent samtidig med at jeg har fri, hvilket gør at den første kamp begynder allerede INDEN jeg overhovedet er kommet igang med min træning. Er der nogle andre derude der kender til dette problem, og i så fald hvad gør i ved det, spiser i nogle hurtige kulhydrater eller har i et helt andet råd som kunne hjælpe på/mod dette fænomen??

Prøv at kigge lidt på fordelingen af dine måltider ? hvordan spiser du fra kl. 6-14 ?

Min egen erfaring er at hvis jeg får store peaks i mit blodsukker (få større måltider), så render jeg ind i perioder hvor der skal kæmpes en brav kamp med trætheden - især under en diæt.

Løsningen som virker fint for mit vedkommende, er jeg kører måltider ind hver 2-3 time, små lette måltider (rigtig mad) med nogenlunde samme mængde hvergang, hvor det sidste indtages 2 timer før træning.

Kører jeg på denne måde er det meget mere stabilt, selvom jeg da stadig løber ind i dage hvor jeg er træt, men det er mærkbart anderledes når jeg spiser ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at kigge lidt på fordelingen af dine måltider ? hvordan spiser du fra kl. 6-14 ?

Jeg starter min morgen kl. 05.15 med at "skylle" en protein shake blendet med 50 g havregryn ned, kl. ca. 7.30 spiser jeg en stor skål havregryn blandet med Bran flakes. Næste maåltid får jeg omkring kl. 11-11.30, som er to skiver rugbrød med kalkunkød efterfulgt af 4-5 gulerødder. Efter træning, ca. kl. 15.30 spiser jeg så en dåse tun blandet op med en dåse maj + to skiver rugbrød og lidt ketchup.....! Så jeg ville mene at det dækkede mine behov eller...?? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share