Fedttang


chico
 Share

Recommended Posts

Her kommer to spørgsmål ang. fedttab.

1) Er nøjagtigheden af en fedttang stor nok til at vurdere hvorvidt slankekuren udelukkende tærer af fedtdepoterne og ikke af andet væv?

2) Vil det være en fordel at omlægge sit (vægttrænings-) program i en tid hvor man cutter - Kan det betale sig at træne helt så hårdt som man plejer når man nu alligevel ikke kan opbygge yderligere muskelmasse?

Link to comment
Share on other sites

1: Hvis man har lidt øvelse og det er den samme der måler hver gang synes jeg den er ret præcis.

2: Du kan ikke forvente at kunne træne lige så hårdt når du er i underskud og din restitutionsevne vel også være lidt højere. Primært vil det betyde at du nok må forvente at skære lidt i volumen og ikke forvente at sætte nye rekorder.

Link to comment
Share on other sites

Tak for det hurtige svar. Her kommer endnu et.

Når jeg engang er færdig med at cutte og tilfreds med min fedt% vil jeg formentlig være indstillet på at der skal gaines yderlige et par kg muskler. Her siger teorien så at det er nødvendigt med et energi-overskud. Vil et sådant energioverskud nødvendigvis resultere i at min fedt% atter stiger? Altså

Energiindtag = ligevægtsindtag + ekstra energi til opbygning af muskler + oplagret fedt

Hvad nu hvis at det sidste led er 0? Kan man så ikke opbygge muskler? :o

Link to comment
Share on other sites

I teorien findes det ideelle kalorieoverskud hvor al ekstra energi bruges til opbygning af muskelmasse. I praksis er det dog så svært at ramme (for de fleste) at man vælger et lidt større overskud for at sikre sig maksimal muskelvækst med den pris at der kommer lidt fedt med i købet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Testen kan findes her.

Jeg synes selv at tangen er svær at bruge, og tager jeg f.eks. 5 forskellige målinger omtrent det samme sted, varierer tykkelsen af hudfolden adskillige mm.

Ydermere synes jeg at det er meget vanskeligt at "få fat" på låret, og målingerne hér varierer endnu mere.

But that's just me, der er tilsyneladende mange herinde der er glade for den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes den virker fint.

Den er testet lige her

<{POST_SNAPBACK}>

Det sidste link virker ikke. Hvor kan testen findes henne?

MaxP bruger du den nævnte tang og hvordan er kvaliteten på den?

Bør man investere lidt flere penge og anskaffe sig en af bedre kvalitet?

<{POST_SNAPBACK}>

Kvaliteten er ikke høj, det kan vel næppe undre. Men det gør nu sit job ok. Jeg har i hvert fald fint kunne følge ændringerne i min fedtprocent.

Målingerne varierer 1-2mm er min erfaring, så jeg plejer at måle nogle gange samme sted. Jeg har også noget sværere ved at få fat i fedtfolden på låret, men det tror jeg altså ikke tangen kan gøre for.

Jeg skal ikke kunne sige om en dyrere fedttang vil måle mere præcist - det er dog meget muligt - ja jeg vil da håbe det. Men har man egentlig brug for det?

But that's just me, der er tilsyneladende mange herinde der er glade for den.

Det er vel fordi det er en af de billigste måder at få målt fedtprocenten nogenlunde præcist på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share