Progression


dalle
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg kører et fullbody, hvor jeg kører et opvarmingssæt med 8 reps og derefter kører 3 sæt med 6 gentagelser. Jeg har valgt bænkpres som eksempel. Mit opvarmingssæt er 8*60 kg og de tre andre sæt er 6*72,5 kg.

Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke lave mere end de 6 gentagelser med 72,5 kg. Mit spørgsmål er så om det er bedre at køre med en lavere vægt mandag, øge vægten onsdag for til sidst at løfte de 72,5 kg sidste dag eller skal jeg bare gøre som jeg plejer.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har kørt sådan i et stykke tid og er gået i stå, vil jeg foreslå

at tage lavere vægt måske 50 kg. og så øge vægten med 3 - 5 kg om ugen.

Og måske holde en uges pause nu, inden du går ned og starter med lavere vægt.

Men ellers er det begrænset, hvad vi ved om dig og din træning, så

det er ikke let at rådgive.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke meget ide i at køre med forskellig vægt mandag, onsdag og fredag, hvis alle andre faktorer er uændret.

Generelt er det så godt som altid en god ide at have progression i sit program. Hvis man har ligget på samme vægt længe kan det være nødvendigt at tage et skridt tilbage for at kunne komme over det plateau man har ramt. For nybegyndere vil dette dog sjældent være et problem, da man ofte stiger så hurtigt i starten at det ikke er nødvendigt at planlægge progressionen - den kommer helt af sig selv.

Hvor længe har du ligget på 6x72,5?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share